اجرای طرح منظومه روستایی در استان قزوین
به گزارش رکنا ازقزوین، فرهاد سبحانی روز یکشنبه در نشست خبری افزود:ر حال حاضر 691 روستای استان قزوین دارای جمعیت بالای بیست خانوار است که 96 هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر 306 هزار نفر در این مناطق سکونت دارند.
وی بیان کرد: 464 روستای استان از طرح هادی برخوردار شده اند که طرحها در 252 روستا به پایان رسیده و از اعتبارات ملی و استانی در سال جاری هم عملیات اجرای طرح هادی در 265 روستا در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: همچنین با توزیع قیر رایگان بیش از 2 میلیون و 370 هزار مترمربع آسفالت در 314 روستا انجام شده و با اجرای طرح هادی تعداد 60 روستا از روکش آسفالت برخوردار شده اند.

ویگفت: برای دریافت سند واحدهای مسکونی در ۴۵۰ روستای استان قزوین اقدام شده است و در برخی نقاط به دلیل موقوفه بودن اراضی به مشکلاتی برخورده ایم که برای حل آن در حال تلاش و رایزنی هستیم.

سبحانی با اشاره به سنددار شدن واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای کوچک با همت این دستگاه، تاکید کرد: تاکنون ۷۴ هزار و ۸۳۹ جلد سند در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان صادر شده است که در این میان هشت هزار و ۳۱۹ فقره سند شهری و ۶۱ هزار و ۶۵۵ فقره سند روستایی است.

وی گفت: در اجرای مقاوم سازی خانه های روستایی در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و سایر طرح های مرتبط تاکنون توانسته ایم 61 هزار و 600 واحد روستایی را مقاوم سازی کنیم که میانگین استانی 62 درصد بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین تصریح کرد: احداث 35 هزار و 300 واحد در طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و ساخت 2000 واحد مسکونی روستایی برای محرومان در سالهای 99 و 1400 از دیگر اقدامات انجام شده است.

photo_2023-04-16_11-41-32

سبحانی در ادامه گفت: در راستای اجرای نهضت ملی مسکن، ساخت چهار هزار واحد در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد که سه هزار و ۱۰۰ واحد آن در شهر مهرگان و سایر نیز در سایر شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر پروژه‌های مسکن نهضت ملی در مرحله نازک کاری قرار دارد،اظهار کرد: تا شهریورماه سال جاری بیش از ۲۰۰ واحد مسکن نهضت ملی تحویل متقاضیان خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین با اشاره به اجرای طرح منظومه روستایی در استان قزوین، افزود: این طرح به منظور توسعه یکپارچه،هماهنگ، فراگیر و پایدار سکونتگاه‌های روستایی عملیاتی شده است.

وی یادآور شد: امسال طرح منظومه روستایی برای اولین بار در الموت شرقی و غربی اجرا می شود و در قالب آن تمام جنبه‌های معیشتی، گردشگری و طرح‌های عمرانی روستاها مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از اتمام طرح، نظریات و بررسی‌ها تسهیل‌گری می‌شود تا به اجرا برسد.

سبحانی تصریح کرد: متاسفانه حساب 100 امام در استان آنگونه که باید فعال نبوده و بخش مردمی آن شرایط خوبی ندارد که در این دوره آن را فعال خواهیم کرد.

وی بیان کرد: درصددیم با کمک خیرین کمک های مردمی را در حساب 100 امام جمع آوری کرده و برای ساخت و ساز مسکن محرومان و نیز تعمیرات و نوسازی از محل این حساب اقدام کنیم.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 885192 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟