آماده‌باش ‌جهاد کشاورزی استان به کشاورزان و عشایر/ سامانه بارشی شدید در راه لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ سید عماد شاهرخی در جلسه شورای معاونان و مدیران با محوریت تنظیم بازار و حفظ اراضی کشاورزی لرستان با اشاره به اعلام ورود سامانه بارشی جدید به این استان، اظهار داشت: هواشناسی در پی ورود این سامانه بارشی به استان هشدار نارنجی صادر کرده است، لذا همه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در آمادگی کامل باشند.

وی افزود: به مدیران شهرستان‌های لرستان تأکید شده به هر طریق ممکن اطلاع‌رسانی لازم را برای روستاییان و عشایر در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها انجام دهند تا از بروز هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: لازم است کشاورزان و عشایر در زمان بارش‌های شدید جابه‌جایی‌های لازم را در دستور کار قرار دهند تا از بروز حوادث و خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: لازم است که توصیه‌های موردنیاز به کشاورزان، عشایر، دامداران، واحدهای مرغداری، زنبورداران و بهره‌برداران بخش‌های مختلف کشاورزی برای پیشگیری از وارد آمدن خسارت به کشت‌های زراعی و باغی، دام و طیور، گلخانه‌ها و سایر بخش‌ها ارائه شود.

شاهرخی به بازار مرغ و گوشت نیز گریزی زد و گفت: مدیران مربوط باید از واحدهای مرغداری و کشتارگاهی فعال در حوزه خود بازدید مستمر داشته باشند.

وی افزود: توزیع گوشت گرم در کنار توزیع مرغ منجمد در سطح بازار لرستان باید انجام شود تا هیچ‌گونه کمبودی در زمینه گوشت قرمز و مرغ وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به موضوع کشت گیاهان ممنوعه اشاره و عنوان کرد: مدیران سازمانی باید حوزه‌های خود را رصد و نظارت کنند تا  هیچ گونه کشت گیاهان ممنوعه انجام نشود.

وی به طرح‌های بخش کشاورزی نیمه‌تمام بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی اشاره و بیان کرد: مدیران شهرستان طرح‌های اجرایی حوزه عمل خود را که بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در راستای معرفی به بانک برای اخذ تسهیلات بند الف تبصره 18 شناسایی و اقدامات لازم را انجام دهند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 883975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟