بازنگری طرح هادی در 415روستای گلستان

به گزارش رکنا از گلستان ؛ حسینی مدیرکل بیناد مسکن استان گلستان درگفتگو با خبرنگار رکنا یکی از اهداف طرح هادی روستایی را عمران و آبادی روستاها دانست و اظهار کرد: تهیه و بازنگری طرح هادی به عنوان نقشه راه توسعه روستا در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد.

حسینی همچنین افزود : ۱۰۰ درصد روستاهای استان طرح هادی مصوب داشته و در ۵۱۹ روستا این طرح بازنگری شده و امسال هم طرح ۴۱۵ روستا براساس اولویت بازنگری خواهند شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه تا پایان سال 1402هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری بدون تهیه طرح هادی نخواهیم داشت، گفت: برای بازنگری طرح هادی بازدیدهای میدانی در روستا صورت می گیرد و روستاییان می توانند جهت تعیین کاربری اراضی باغی و مسکونی به ادارات بنیاد مسکن مراجعه کنند.

حسینی گفت : تاکنون 519روستا طرح بازنگری تهیه شده است و باید به این موضوع تاکید کنیم که هر زمان که طرح هادی روستا به پایان رسد باید بازنگری را انجام دهیم. چرا که با توجه به رشد جمعیتی یک سطحی در طی 10 سال در نظر گرفته می شود و به تدریج در 10 سال سطوح ساخته می شود و اگر می خواهیم محدوده روستا طبق اصول گسترش پیدا کند باید طرح هادی روستایی بازنگری شود.

وی یکی دیگر از اقدامات بنیاد مسکن را پرداخت تسهیلان بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون 86هزار واحد مسکن روستایی استان مقاوم سازی و 100هزار واحد شناسایی شده که میزان مقاوم سازی معادل 54درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از شناسایی 100هزار واحد کم دوام و بی دوام خبر داد و بیان کرد: در این راستا تسهیلات 200میلیونی پرداخت می شود، که5درصد با باز پرداخت 20ساله  که به محض ارائه تضمین نامه به بانک های عامل پرداخت می شود.

وی یکی از دغدغه های روستاییان را تثبیت مالکیت اراضی دانست و تصریح کرد: مالکان اراضی مستثنیات می توانند با مراجعه به ادارات بنیاد مسکن نسبت به صدور سند اقدام کنند و تاکنون 143 هزار برگ سند روستایی صادر شده است، اما افرادی که اراضی ملی و دولتی را در اختیار دارند جهت تعیین تکلیف مالکیت باید از طریق ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری اقدام کنند تا انتقال سند از سازمان ثبت اسناد و املاک صورت گیرد و سپس بنیاد مسکن نسبت به تثبیت مالکیت اقدام کند.

کرامتی /گلستان

کدخبر: 883707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟