اجرای طرح برخورد با وسایل نقلیه فاقد پلاک و آلودگی صوتی در مراغه

 به گزارش رکنا از هشترود؛ سرهنگ "توحید فارسی" در تشریح این خبر اظهار داشت: طرح توقیف وسایط نقلیه فاقد پلاک و دارای پلاک مخدوش با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی، انتظام بخشی و جلوگیری از بروز تخلفات و هنجارشکنی و همچنین آلودگی صوتی در شهرستان مراغه به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح ۷ دستگاه انواع خودرو و تعداد ۱۴ دستگاه موتور سیکلت فاقد پلاک و پلاک مخدوش  و همچنین وسایط نقلیه ای که با نصب تجهیزات و دستکاری غیرمتعارف وسیله نقلیه خود اقدام به آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان می کردند، در سطح شهرستان توقیف و روانه پارکینگ شدند.

این مسئول انتظامی‌ تصریح کرد: برابر ماده ۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه ای باید دارای پلاک باشد و رانندگی با وسیله نقلیه ای که پلاک نداشته باشد ممنوع است و در صورت تردد این گونه خودروها ضمن اعمال قانون به پارکینگ منتقل می شوند تا تکلیف پلاک آنان مشخص شود.

سرهنگ "فارسی" تصریح کرد: پلاک هویت وسیله نقلیه محسوب می شود و بیشتر تخلفات صورت گرفته خودروهای بدون پلاک مربوط به فرار از صحنه تصادفات،سرعت غیر مجاز، ایجاد حادثه و زمینه ساز جرائم و تخلفات دیگر است.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح علاوه بر توقیف ۲۱ دستگاه وسائط نقلیه، تعداد ۵۰ دستگاه وسایط نقلیه دیگر دارای تخلف نیز اعمال قانون شدند.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

کدخبر: 882501 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟