پروژه مترو بهارستان حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد  / بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری بهارستان اصفهان  به 435 میلیارد تومان رسید

به گزارش رکنا از اصفهان؛ محمد شبانی با اشاره به اینکه در مدتی که در سمت شهردار بهارستان بوده‌ام تلاش کرده‌ام با توجه به نبود شورای شهر اتفاقات خوبی را برای شهر رقم بزنم به مسئله گلایه شهروندان از وضعیت فاز دوم و سوم شهر بهارستان اشاره کرد و گفت: برای پذیرش فاز دوم و سوم به منظور انجام اقدامات شهری و بهبود وضعیت معابر شهر آمادگی داریم و در تلاشیم به نقطه نظرات مشترکی با شرکت عمران شهر بهارستان برسیم.

شبانی، در باره  مترو بهارستان گفت:پروژه مترو در گذشته دچار کمبود نقدینگی شد، در حال حاضر مراحل اجرایی آن با مجموعه شرکت عمران است و امید است با فعالیت‌های انجام شده در آینده نزدیک اتفاقات خوبی بیفتد.

 در حال حاضر تونل‌ها آماده است، ریل‌ها خریداری شده و ایستگاه آن در حال ساخت است، با این حال به تأسیسات الکترونیکی و هزینه‌های آماده‌سازی نیاز دارد.

شبانی افزود: به گفته مدیران شرکت عمران بهارستان این پروژه حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در حال حاضر با مشکل کمبود نقدینگی مواجه است؛ معتقدیم که اعتبار پروژه مترو بهارستان از بودجه شهر بیشتر است و لازم است در بودجه دولت به عنوان یک پروژه ملی دیده شود.

شهردار بهارستان  منتظر ماندن مسافران در ایستگاه‌ها را یکی از معایب خدمات حمل و نقل عمومی در این شهر عنوان کرد و گفت:سعی کرده ایم که سر خط اتوبوس ها را از یک ساعت و ۱۲ دقیقه  به ۱۰ دقیقه کاهش دهیم اما بازهم می گویم این زمان زیاد است و باید به ۵ دقیقه برسد تا شهروندان نارضایتی نداشته باشند .

شبانی اضافه کرد: در این راستا ۳۰ عدد اتوبوس خریداری کرده‌ایم که حدود ۷۵ درصد هزینه آن را شهرداری تقبل کرده است، یعنی از ۱۵۵ میلیارد تومان ۱۱۴ میلیارد تومان آن را دولت پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد:  تعریض خیابان الفت از دیگر اقدامات انجام شده در شهر بهارستان بود که در طول ۵۰ روز در دو لاین انجام شد  .

شهردار بهارستان تاکید کرد: دستگاه‌ها و ماشین‌آلات شهرداری کم است که با استفاده از کمک دولتی تعدادی از تجهیزات مورد نیاز را از جمله کشنده بتن به مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، لودر به مبلغ پنج میلیارد تومان و سه تراکتور به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان خریداری کردیم.

نصب سطل های زباله دفنی در شهر بهارستان اصفهان

شبانی تاکید کرد: سیستم مکانیزه سطل‌های زباله دفنی تا پایان فروردین به دست ما می‌رسد تا در سطح شهر نصب شود، چراکه وجود زباله‌گردها یکی از معضلات و مشکلات شهر هست و این سیستم به دلیل اینکه تنها یک دهنه از آن بالا است از این معضل تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: این سیستم دفن زباله به صورت پایلوت برای دو بخش از شهر در نظر گرفته می‌شود، سپس با کمک مجتمع‌های مسکونی در سایر نقاط شهر نیز اجرایی می‌شود.

شهردار بهارستان با اشاره به اجرای سه طرح مشاوره‌ای در سطح شهر، اظهار کرد: قسمت غرب جاده خلیج‌فارس محدوده‌ای به وسعت ۱۱۷ هکتار است، قاعدتاً باید شهرداری آن را تملک کند و درصدد هستیم طبق قانون تعیین تکلیف اراضی تکلیف این محدوده را مشخص کنید.

شبانی اضافه کرد: سازمان خدمات طراحی در حال ارائه طرحی است تا این محدوده که اکنون در اختیار مردم و بخش خصوصی است برای شهرداری و مردم تعیین تکلیف شود.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی‌های در دو طرف بلوار خلیج فارس مبالغ سنگینی نیاز دارد، امید است با مشارکت مردم و واگذاری باقی مانده زمین‌ها برای ایجاد مجموعه‌های تجاری و اداری بتوان این طرح را اجرایی کرد.

اجرای طرح پهنه بندی زمین های مرق به زودی

شهردار بهارستان گفت: طرح بعدی مربوط به زمین‌های متعددی در حوزه مرق است که مردم مالک هستند، آب مناسب و زمین برای کشاورزی وجود ندارد؛ فروردین ماه سال گذشته مصوب شد که طرح پهنه‌بندی داشته باشیم و امید است ظرف سه ماه آینده به نتیجه قطعی برسیم تا ممیزی املاک و پهنه بندی انجام شود.

شبانی تاکید کرد: سیستم شهرسازی در بهارستان به دلیل بروکراسی اداری کند است؛ بنابراین اواخر اسفندماه سال گذشته مجوز تعویض سیستم شهرسازی را اخذ کردیم و امیدوارم بهار امسال این را اجرایی کنیم.

وی افزود: زمین‌های جهاد با کمک مستقیم استاندار و معاون امور عمرانی استانداری و دفتر فنی استانداری بعد از بیشتر از ۲۷ سال زمین‌های جهاد تعیین تکلیف شد و طرح آن برای ساخت و ساز مصوب شد تا در آینده نزدیک این امر محقق شود.

شبانی گفت: در مسابقات ورزشی شهرداری‌ها، شهرداری بهارستان سال گذشته آقایان در دو صحرانوردی قهرمان و بانوان نایب قهرمان شدند که افتخاری برای شهر است.

وی با اشاره به اصلاح بودجه شهرداری، افزود: سال ۱۴۰۱ بودجه شهرداری ۱۸۲ میلیارد بود که دراصلاح  بودجه سال1401 این میزان به 321میلیارد تومان رسید.و بودجه سال 1402 به عدد 435 میلیارد تومان افزایش یافت.

شهردار بهارستان اظهار کرد: بودجه سال‌ ۱۴۰۱، ۶۰ درصد جاری و ۴۰ درصد عمرانی‌ بود، اما در اصلاح بودجه  ،45 درصد جاری و ۵۵ درصد عمرانی است و امیدوارم سال ۱۴۰۲ اتفاقات بهتری را رقم بزنیم.

وی در مورد نصب المان ها و مبلمان شهری گفت:به دلیل تورم بیشتر مناقصات و مزایده های شهرداری که برای نصب المان های جدید در شهربهارستان اصفهان بود، معلق گردید.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 881077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟