صادرات  ۱۹۷ هزار و ۹۶۸تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق

به گزارش رکنا از ایلام، مدیرکل استاندارد با اشاره به اهمیت و لزوم توجه واحدهای تولیدی به استاندارد و کیفیت گفت: استاندارد نقطه عطف پایداری اقتصادی و کلید ورود به بازارهای جهانی بوده که با وجود مرز بین المللی مهران ظرفیت های زیادی برای صادرات کالاهای تولیدی در این استان وجود دارد.

همتی در ادامه گفت: سازمان استاندارد در تحقق اهداف حوزه تولید، صادرات و واردات کالا و همچنین رضایتمندی مصرف کنندگان کالاها با تایید و اطمینان بخشی نسبت به کیفیت و سلامت کالا نقش مهمی دارد.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های مرز بین المللی مهران برای صادرات کالا افزود: به طوری قطع  استاندارد سازی کالا شرط تحقق توسعه صادرات در مرز مهران است چرا که کیفیت نامطلوب و غیر استاندارد ماندگاری و دوامی در بازار ندارد.

مدیرکل استاندارد ایلام در ادامه با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۹۷ هزار و ۹۶۸ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است، اظهار داشت: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در طول یکسال گذشته، شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی، صنایع شیمیایی، چرم و قطعات یدکی خودرو بوده است.

وی در ادامه افزود: همچنین در سال گذشته برای ۱۲۹۷ فقره پرونده صادراتی و وارداتی مجوز صادرات و واردات صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان ایلام در پایان یادآور شد: تعداد ۱۶۳۶فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به مصالح ساختمانی است.

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 880366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟