کم فروشی در کالاهای تولیدی به ۳۲ درصد کاهش یافته است

به گزارش رکنااز ایلام؛ مهناز همتی اظهار داشت: شورای عالی استاندارد پس از ۲۰ سال با حضور رییس جمهور تشکیل شد که نشان می دهد در دولت سیزدهم به این حوزه بطور جدی نگاه می شود.

وی افزود: یکی از مسائلی که طی دوره جدید مدیریتی سازمان با توجه به شرایط اقتصادی و لزوم حمایت ویژه از مصرف کنندگان بطور ویژه دنبال می شود، مقوله مقابله با کم فروشی در تولید کالاهای مصرفی است، چراکه رییس جمهوری نیز از واژه کم فروشی رسمی و سازمان یافته در این باره سخن گفتند و بر این اساس نیز برخورد با این آسیب در اولویت برنامه های سازمان ملی استاندارد قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: یکی از مواردی که به کم فروشی در کالاها منجر می شد، بحث رواداری (تلورانس) بود که بر اساس آن واحدهای تولیدی در یک محدوده مشخص اقدام به کاهش یا افزایش وزن کالاهای تولیدی می کردند که در برخی اقدام منجر به سوء استفاده شده و شاهد کم فروشی می بودیم.

همتی تاکید کرد: موضوع رواداری در دوره جدید به شکل کامل حذف شده و واحدها موظف هستند بر هر میزانی و وزنی که روی کالا درج شده آنرا تولید و عرضه کنند و در صورت تخلف به مراجع تعزیراتی و قضایی معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: میزان کم فروشی در کالاها پیش از این حتی تا ۵۰ درصد نیز می رسید که با ابلاغ حذف مقوله رواداری (تلورانس) و برخورد جدی کارشناسان سازمان به ۳۲ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: ۱۲۵ نوع کالای مختلف در راستای این موضوع از نظر وزن و حجم و سایر موارد مورد ارزیابی قرار می گیرند که خوشبختانه ایلام با وجود اینکه تعداد واحدهای تولیدی محدودی دارد، ولی از نظر کم فروشی موارد بسیار کم و در حد صفر بوده است.

همتی افزود: برخورد جدی با کم فروشی در استان از مهرماه به شکل غیررسمی و از آذرماه بطور رسمی پیگیری شده و این نظارت ها تا رسیدن به نقطه مطلوب تداوم خواهد داشت.

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 869885 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟