ضرورت تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی/مزار شهدای لرستان تا سال آینده ساماندهی می شود

به‌ گزارش رکنا از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین دکترهبت الله هاشمی، امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با گرامیداشت روز شهید، به ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا اشاره کرد و افزود:از تعداد دو هزار و ۷۰۰ تاریخ شفاهی حدود دو هزار اثر انجام شده است و مابقی نیز تا زمان برگزاری کنگره شهدای لرستان نهایی می‌شود.

وی در ادامه گفت: تاریخ شفاهی ایثارگران و خانواده شهدای لرستان توسط ۲۲ تیم تهیه و ثبت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی به فعالیت بنیاد شهید در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید در بحث درمان، پیشگیری، پایش سلامت و دعوت از متخصصین برای جامعه امور ایثارگران و خانواده شهدا فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های اسلامی متولی شهدای گمنام است، ادامه داد: نسبت به تمامی شهدا مسئول هستیم و اقدامات لازم برای ساماندهی قبور شهدا را انجام می دهیم.

مدیرکل و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه بودجه ساماندهی قبور شهدا در نیمه دوم سال تخصیص می‌یابد، گفت: کمتر از یکسال آینده تمامی قبور شهدای لرستان ساماندهی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکترهاشمی بر ضرورت خدمت به خانواده شهدا و ایثارگر تأکید کرد و عنوان داشت: خدمت به خانواده شهدا و ایثارگر مسئولیت و وظیفه همه ماست و باید مورد توجه ویژه مسئولین قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه امید خانواده شهدا نباید به ناامید شود، گفت: خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران ستون انقلاب هستند و نگاه و توجه به ایثارگران باید بیشتر از گذشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید لرستان در رابطه تبدیل وضعیت ایثارگران در استان گفت: این موضوع دغدغه همکاران ما بوده و از ابتدای تابستان تاکنون نیز حدود ۱۳۰۰ تبدیل وضعیت داشته‌ایم‌.

وی با تاکید براینکه دستگاه‌های اجرایی لرستان مکلف به تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران هستند، گفت: دستگاه هایی که در این حوزه کوتاهی کرده باشند به مردم معرفی خواهند شد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 876618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟