۴۲ هزار مسکن روستایی لرستان هنوز مقاوم‌سازی نشده‌اند

به گزارش رکنا از لرستان؛ پویا تابعی با اشاره به این‌که محوریت بنیاد مسکن محرومیت‌زدایی است،اظهارداشت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ در لرستان، دو هزار و ۹۸۵ روستای دارای سکنه وجود دارد که از این تعداد هزار و ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار است که همه این روستاها مشمول تهیه و اجرای طرح هادی هستند.

وی، افزود: در روستاهای مذکور، تعداد ۱۵۳ هزار واحد مسکونی وجود دارد که تا به امروز ۱۱۱ هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده و در مجموع ۷۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان‌ تصریح کرد: ۴۲ هزار مسکن روستایی هنوز مقاوم‌سازی نشده‌اند که با همکاری سایر دستگاه‌ها و بر اساس سهمیه وام‌ها، سالی هفت هزار واحد باید مقاوم‌سازی شود که ظرف شش سال آینده همه مسکن‌های روستایی مقاوم می‌شوند.

تابعی با اشاره به بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده، بیان کرد: در زلزله سال ۸۵ بیش از ۳۱ هزار واحد مسکن بازسازی و تعمیر شد، در سیل سال ۹۸ نیز ۳۳ هزار واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل، تعمیر و بازسازی شد و در سیل سال ۹۹ در استان سه هزار واحد آسیب دید که به‌سرعت در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته در زلزله اندیکا ۸۰۰ واحد تخریب شد که ۴۰۰ واحد به لرستان اختصاص داده شد تا اقدام نماید و ظرف کمتر از یک سال این واحدها تحویل داده شد.

تابعی با اشاره به پروژه ساخت دو هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته و بنیاد داریم که دو هزار واحد برای مددجویان احداث شود که پیشرفت خوبی دارد و سال آینده در روستاهای استان لرستان، هیچ مددجوی فاقد مسکن نخواهیم داشت.

وی اظهارداشت: در راستای احداث مسکن محرومان نیز، دو هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده‌شده و در حال حاضر ۶۰۰ واحد در دست اجراست که تا اوایل سال آینده تحویل می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان بیان کرد:سه عامل زمین، تسهیلات، عرضه و تقاضا در مسکن اثرگذار است وقتی عرضه و تقاضا هماهنگ نباشد مشکلاتی رخ می‌دهد، این در حالیست که لرستان در اراضی ملی مسکونی مشکل دارد که سبب تورم مسکن می‌شود، البته مشکل بعدی تسهیلات است و انتظار داریم بانک‌ها کمک کنند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 875762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟