تاکید بر تامین اعتبار لازم برای تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ پل‌دختر

به گزارش رکنا از لرستان ؛ سید حمیدرضا کاظمی در نشست وزیر جهاد کشاورزی با اتحادیه‌های باغداران، دامداران، کشاورزان، آبزی پروران و اصناف با اشاره به اینکه شهرستان پل‌دختر با ۳۳۰ روستا سومین شهرستان پهناور لرستان است، عنوان کرد: شهرستان پل‌دختر با ۶۰ درصد جمعیت روستایی در حوزه کشاورزی و دامپروری حرف زیادی برای گفتن دارد.

وی افزود: شهرستان پل‌دختر در زمان جنگ 72 بار مورد حمله دشمن قرار گرفت و ۳۳۶ شهید تقدیم انقلاب کرد، بنابراین باید توجه ویژه‌ای به ابن مردم بشود.

نماینده مردم پل‌دختر، معمولان و سراب حمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیل ۹۸ خسارت‌های قابل توجهی به زیر بخش کشاورزی وارد کرد، گفت:  400 هکتار از اراضی مردم صد درصد تخریب شد و تاکنون جبران خسارت‌ نشده است، پیشنهاد ما برای رفع این مشکل پرداخت تسهیلات بلاعوض و کم سود است.

کاظمی بیان کرد: یکی از مطالبات ما استمهال وام‌ کشاورزانی است که بر اثر سیل متحمل خسارت شده‌اند.

 وی با اشاره به ضرورت احداث سدهای چول‌هول و سد بن لار ، خاطر نشان کرد: اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری همچنین سدهای خاکی و ملاتی باید مورد توجه قرار بگیرد.

 نماینده مردم پل‌دختر، معمولان و سراب حمام گفت: براثر سیل جاده بین مزارع و کانال‌های آب بر متحمل خسارت شدند اما تاکنون این خسارت جبران نشده است.

کاظمی بیان کرد: برای رفع  مشکل جاده‌های بین مزارع و کانال‌های آب بر به ماشین آلات راهسازی نیاز است.

وی با بیان اینکه خشکسالی خسارت جدی به باغداران، دامداران و کشاورزان وارد کرد، افزود: پیشنهاد و مطالبه ما استمهال وام‌های کشاورزانی است که بر اثر خشکسالی متحمل خسارت شده‌اند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بر تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ شهرستان تاکید کرد و گفت:  هفت ایستگاه پمپاژ پل‌دختر داریم که بر اثر سیل  تخریب شدند، انتظار داریم اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه‌ها تخصیص داده شود.

کاظمی با اشاره به وجود ۱۵ هزار جمعیت عشایری ثابت و مهاجر پل‌دختر با دو میلیون راس دام سبک ، اظهار کرد:  پیشنهاد ما ارتقا اداره امور عشایری پل‌دختر به اداره کل است.

وی در ادامه  بر تامین تسهیلات مورد نیاز کشاورزان برای خرید ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی تاکید کرد و افزود: انتظار ما افزایش  تسهیلات و سهمیه استان برای خرید تجهیزات کشاورزی است.

نماینده مردم پل‌دختر، معمولان و سراب حمام در مجلس شورای اسلامی در پایان صحبت‌های خود گفت: با توجه به وجود 2‌ هزار باغات انجیر و صیفی کاری در شهرستان  توقع ما تشکیل تعاونی برای کاهش دلالی در بازار محصولات کشاورزی است.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 863028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟