اعزام3 هزار نفر از استان قزوین به راهیان نور

به گزارش رکنا از قزوین ، سرهنگ حمزه برین روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: راهیان نور در واقع یک فناوری است و در شرایطی که دشمنان در صدد از بین بردن ارزش ها و آرمان های انقلاب هستند و تلاش می کنند تا مصادیق انقلاب را کمرنگ کنند، دوران دفاع مقدس بهترین چراغ راه و راهنمای نسل امروز است  لذا اعزام کاروان های راهیان نور با رویکرد حفظ ارزش ها و ترویج فرهنگدفاع مقدس و آشنایی نسل جدید انقلاب با رشادت های رزمندگان و ایثارگران و شهدا در ابعاد مختلف رزمی، جهادی، از خود گذشتگی و ایستادگی و مقاومت انجام می شود.

برین افزود: تقدیم بیش از ۲۵۰ هزار شهید از اقشار مختلف جامعه بعنوان رزمنده در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و دشمن در هشت سال دفاع مقدس نتوانست ما را متوقف کند و امروز هم بی شک راه مقابله با این دشمنی ها احیای فرهنگ غنی شهداست.

وی بیان کرد: امروز توجه به فرهنگ دفاع مقدس سرعت حرکت انقلاب را شتاب می بخشد و می توانیم دهه بعدی را با سرعت بیشتری سپری کنیم لذا باید الگوهای دفاع مقدس را برای آشنایی نسل جدید و نیز احیای این فرهنگ پرمحتوا احیا کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اردوهای راهیان نور در یک زمان متوقف نشده وچند سالی است که یادمان ها عملیاتی در جنوب و غرب کشور، در طول سال ظرفیت پذیرش زائرین را بیشتر کرده و در حال حاضر در حوزه دانش آموزی برای حضور مقاطع نهم، دهم، دوازدهم در دو مرحله از سال برنامه ریزی شده است. 

برین گفت: در حوزه محلات، فقط برای دهه نوروز برنامه ریزی شده و زمینه حضور مردم در محل قدمگاه شهدا فراهم شده و ستاد راهیان نور سپاه استان قزوین نیز با تمام توان تلاش می کند ظرفیت لازم را برای حضور بیشتر زائرین ایجاد کند.

وی یادآورشد: امسال اردوی دانش آموزی در دو مرحله شروع شده و از نوزدهم اسفند تا دوم فروردین ماه سال آینده اردوی راهیان نور محلات برگزار می شود و تاکنون از هشت هزار نفر تعهد استان، تعداد سه هزار نفر از طریق محلات به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده اند.

برین بیان کرد: همچنین ۵ هزار نفر با احتساب سهمیه دانشجویی و محلات در روزهای آینده به این مناطق اعزام می شوند که هزار نفر شامل قشر دانشجویی و ۴ هزار نفر قشر مردمی و محلات است.

سرهنگ برین با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر، اردوی دانش آموزی در ۲ مرحله شروع شده و همچنین اعزام اقشار مختلف مردم در محلات استان از ۱۹ اسفند تا دوم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد،افزود: در این اردوها برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی‌شده و در کنار راویان عملیات نمایشگاه و برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده است.دفاع مقدس بهترین چراغ راهنمایی نسل امروز است.

وی اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های بزرگ بسیج و سپاه و رویکرد ما بزرگترین مانور فرهنگی کشور در قالب اردوهای راهیان نور و اعزام علاقه مندان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور است.

وی همچنین از برگزاری کنگره استانی و یادواره سرلشکر شهید رضا حسن‌پور، فاتح خیبر و جانشین لشگر ۱۷ علی‌بن‌ابیطالب در استان خبر داد و افزود: این مراسم با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، یادآوری جانفشانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برپا خواهد شد.

لیلا بیگدلی/ قزوین 

کدخبر: 875377 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟