خدمات قابل توجهی به واحدهای صنعتی قزوین داده نشد

به گزارش رکنا از قزوین ، مهدی عبدیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین  در جمع خبرنگاران افزود: شاید بتوان اولین انتقاد را از اتاق ایران مطرح کرد که متاسفانه از شفافیت مالی برخوردار نبوده و معلوم نیست بیش از یک هزار میلیارد تومان درآمدها چگونه هزینه می شود و بیش از 5 هزار میلیارد تومان سرمایه این اتاق که متعلق به فعالان اقتصادی است چرا وارد چرخه اقتصادی نشده ونتوانسته کمک تولید کننده و صادر کننده شود.

تبلیغات

وی افزود: به نظر می رسد رئیس اتاق ایران از ظرفیت این تشکل مهم بخش خصوصی نتوانسته برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استفاده کند و شرایط بدی به فعالان اقتصادی تحمیل شد و در زمانی که ارزش پول 30 درصد کاهش یافت و باید حداقل 20 درصد صادرات افزایش می یافت تا این کسری جبران شود اما با تحمیل تصمیمات غلط مانند بازگشت ارز و مشکل تعادل ارزی نتوانستیم از حق خود دفاع کنیم و متضرر شدیم.

وی گفت: رویکرد ما این است با این تیم تخصصی و فعال واقعی، مدافع حق و حقوق صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان باشیم و مشکلات واحدها را حل کنیم و با تعامل منطقی با دستگاههای دولتی برای رفع موانع گام برداریم.

وی اظهارداشت: حدود 500 عضو اتاق بازرگانی استان نقش مهمی در اقتصاد استان دارند و بنظرم پارلمان بخش خصوصی باید محور مهمترین کارهای اقتصادی باشد و بازرگانان و تجار به این مکان احساس تعلق خاطر داشته باشند و آن را حامی خود بدانند.

عبدیان افزود: وجود بیش از 3600 واحد صنعتی در استان این منطقه را بعنوان قطب اقتصادی مطرح کرده لذا باید اتاق بازرگانی آن نیز از اقتدار و کارآیی لازم برخوردار بوده و بتواند از حقوق این مجموعه دفاع کرده و پشتیبان واقعی فعالان اقتصادی باشد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین در ادامه گفت: بعنوان نائب رئیس اتاق بازرگانی سالها با همین تیم مدیریت کار کرده ام و نان و نمک خورده ام و به آن احترام قائلم اما به روش، شیوه کاری و مدیریتی کنونی شدیدا انتقاد دارم و چون به اهداف ترسیم شده نرسیدیم تصمیم گرفتیم با یک تیم جدید برای ایجاد تحول در اتاق اقدام کنیم.

عبدیان تصریح کرد: اتاق بازرگانی را بازوی سه قوه می دانیم و معتقدیم اگر با دوراندیشی و نگاه تخصصی بتوانیم ابتدا مشکلات مجموعه های صنعتی و تولیدی اعضا را حل کنیم در حقیقت به حل مشکلات اقتصادی استان و کشور کمک کرده ایم و زمینه رونق اشتغال و اقتصاد استان نیز مهیا خواهد شد ودولت و مردم هم به آرامش خواهند رسید.

وی بیان کرد: امیدواریم بازرگانان، تجار و فعالان اقتصادی به مجموعه نامزدهای این ائتلاف رای دهند و به تیم ما اعتماد کنند تا شاهد تحول و تغییرات اساسی در شیوه خدمت رسانی، مدیریت اتاق و دفاع از حقوق صنعتگران و نیز ارتقای جایگاه اتاق بازرگانی استان قزوین باشیم.

وی بیان کرد: عملکرد اجرایی و مالی خود را در سایت اتاق بارگذاری خواهیم کرد تا همه فعالیتها شفاف باشد و اگر به نهادی کمک کردیم در دسترس همگان باشد و هزینه های اتاق فقط برای فعالان اقتصادی و ذینفعان خواهد بود و در عمل به مسئولیت های اجتماعی از هزینه های شخصی استفاده خواهیم کرد تا شائبه ای ایجاد نشود و کسی ناراضی نباشد.

وی بیان کرد: در اتاق بیشتر شعار داده شد و عملی ندیدیم و ائتلاف ما حتما بر عکس رفتار خواهد کرد و هیچ کاری را که عملی نباشد متعهد نخواهیم شد و شعاری رفتار نخواهیم کرد.

عضو ائتلاف اتحاد و شفافیت در ششمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: در صورت اعتماد اعضای اتاق بازرگانی و انتخاب این ائتلاف متعهد می شویم بسیار شفاف و صادق باشیم و همه صورت حساب های مالی خود را در معرض دسترسی اعضا قرار دهیم و با ارتباط فعال و پویا با خبرنگاران در هر فصل نشست خبری برگزار کنیم تا با ارائه بیلان و گزارش کار خود را در معرض قضاوت رسانه ها و فعالان اقتصادی قرار دهیم.

عبدیان افزود: پذیرای انتقاد اعضا و رسانه ها خواهیم بود و رویکرد ما حمایت جدی و واقعی از تشکل های مرتبط با صنعت، تولید و صادرات خواهد بود.

وی گفت: نمی خواهیم کسی را بیکار کنیم اما اگر کسی را بکار گرفته ایم باید برایش کار و برنامه تعریف شود تا به پویایی و بهره وری برسیم و از روزمرگی خارج شویم و هزینه های اضافی را نیز به اتاق تحمیل نکنیم.

وی گفت: در این دوره شعارهای خوبی داده شد مانند راه اندازی هاب لحستیک، بندر خشک، ارتباط با بندر آکتائو، راه اندازی پایانه های صادراتی و ادعاهای بزرگ دیگر که حتی یک مورد آن به مرحله نقشه هم نرسید و به همین دلیل ما منتقد وضع موجود هستیم.

 

لیلابیگدلی/قزوین 

کدخبر: 875151 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟