آخرین خبر از علت سقوط هلی کوپتر وزیر ورزش

به گزارش رکنا از نیشابور؛ پیرحسین کولیوند درخصوص استفاده از بالگرد هلال‌احمر برای جابجایی وزیر گفت: این روال وجود دارد و بسیاری اوقات باید از این پروازها برای کادر خودمان هم استفاده کنیم که منعی ندارد و در این بین حوادثی هم ممکن است اتفاق بیفتد.

وی افزود: به عقل کسانی که در این جریان می‌گفتند ظرفیت این بالگرد چند نفر بستر نبوده شک کنید این بالگرد از نوع ام آی ۱۷ بوده با ظرفیت چهار تن است.

امروز فضای مجازی میدان نبرد شده و مرزها را تا داخل خانه‌ها شکسته است و من خواهش می‌کنم در این زمینه تحقیق و به سادگی این شایعه‌ها را نپذیرید و خداوکیلی پرسیدن این سوال هم دیگر حق نیست.

کولیوند با اشاره به اینکه در نیشابور نیازمند بالگرد امدادونجات هستیم گفت: در این بخش هم بالگرد امدادونجات و هم بالگرد دید در شب نیاز داریم البته بودجه آن باید تامین شود و این بالگردها بیشتر تدارکاتی و امدادی هستند. 

احداث بزرگ‌ترین مرکز امدادونجات شمال‌شرق کشور در نیشابور 

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: بزرگ‌ترین مرکز پشتیبانی و امدادونجات شمال‌شرق کشور به وسعت 12هکتار در نیشابور احداث می‌شود و یکی از ظرفیت‌های استراتژیک امدادونجات کشور خواهد بود.

وی طی بازدید از شرکت کشت‌وصنعت جمعیت هلال‌احمر و ساختمان قدیمی این جمعیت در نیشابور گفت: امیدواریم این ساختمان که قدیمی و فرسوده است با همکاری شهرداری نوسازی و مولد شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره مولدسازی املاک جمعیت هلال‌احمر گفت: املاک این جمعیت را کسی نمی‌تواند تصرف کند و برای آن بخش از املاکی که در اختیار معاونت اقتصادی جمعیت هلال‌احمر است تلاش می‌کنیم بیشتر این املاک را فعال و مولد کنیم و در تمام استان‌ها نیز این طرح فعال و برای هرکدام یک طرح تعریف شده و پس از تصویب شورای عالی هلال‌احمر اجرایی می‌شود و هرجایی ملکی داریم که بدون استفاده مانده باشد باید مولدسازی کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نحوه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت کشت‌وصنعت با توجه به آلایندگی آن برای منابع آبی گفت: در این صنعت چیزی به عنوان آلایندگی نداریم و سازمان جوانان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در حوزه مباحث اجتماعی با همه ظرفیت ورود کرده و تفاهم‌نامه‌ای هم برای پرورش و به‌کارگیری جوانان با آموزش‌وپرورش امضا شده و در حال حاضر بالغ بر ۶۰۰هزار نفر جوان داوطلب داریم که از این تعداد ۱۴۰هزار نفر نخبه هستند و هفته گذشته هم مراسم تحلیف هفت‌هزار نفر از جوانان این جمعیت که دوره‌های اجتماعی و امدادونجات را گذرانده بودند در شلمچه برگزار شد.

در حال حاضر بالغ بر ۶هزار خانه هلال در کشور وجود دارد و افزایش آن تا ۵۰هزار در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر همکاری نزدیکی با شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و تعدادی از این شر‌کت‌ها طی همکاری با معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی این جمعیت موفق به ساخت دست مصنوعی با توانایی نگه داشتن گوشی تلفن همراه در کنار گوش شده که در دنیا نمونه ندارد و همچنین طی همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش تولید دارو و تجهیزات پزشکی موفق به تولید ۶داروی جدید شده و در حال حاضر حدود ۹۵درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر هلال‌احمر در بخش هوشمندسازی فعالیت‌ها، اسکان اضطراری، توزیع اقلام زیستی و نحوه امدادرسانی با چند شرکت دانش‌بنیان همکاری دارد.

وی در خصوص امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر ایران به حادثه‌دیدگان زلزله ترکیه گفت: در این حادثه نیروهای امدادی بالغ بر یکصد کشور در ترکیه و تعداد کمتری در سوریه حضور پیدا کردند و تنها هلال‌احمر ایران از صلیب سرخ جهانی لوح تقدیر گرفت که نشان از توان این جمعیت نه تنها در ایران بلکه در جهان دارد و ما نخستین تیم امدادی بودیم که در ترکیه حضور پیدا کردیم.

وی درخصوص وضعیت زلزله‌زدگان خوی گفت: در زلزله خوی دیوار فروریخته  داشتیم ولی یک سقف آوار نشده بود و در جریان این زلزله ۲هزارو ۷۰۰خانه غیرقابل سکونت و هفت‌هزار خانه هم دچار ترک‌خوردگی شده بود که تا صبح همه آنها اسکان داده و ظرف پنج ساعت عملیات جستجوونجات به پایان رسید.

وی افزود: در این حادثه به دلیل اضطراب ساکنان که به خاطر وقوع پس‌لرزه‌ها به خانه‌هایشان بازنمی‌گشتند ۱۱۰هزار اردوگاه برای اسکان ۱۳۰هزار نفر تامین شد که در آن امکانات رفاهی و بهداشتی فراهم شد و در این خصوص می‌توانید آمار بیماران این شهر را قبل و بعد از وقوع زلزله مقایسه کنید و درحالی که اگر امدادرسانی به خوبی انجام نمی‌شد با توجه به سرمای هوا شاهد شیوع بیماری و افزایش بیماران بودیم.

سعید صفارائی/ نیشابور

کدخبر: 874378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟