انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی محور اصلی مسیر زندگی است

به گزارش رکنا از هشترود؛ زیداله رضایی گفت: محور و شعار اصلی هدایت تحصیلی براساس انتخاب آگاهانه دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی است.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت نظرکهریزی افزود: رغبت دانش آموزان درانتخاب رشته نشات گرفته از تاثیر خانواده هاست و براین اساس هدایت تحصیلی با بررسی دقیق عملکرد تحصیلی دانش آموز می تواند او را به بهترین مسیر تحصیلی و شغلی هدایت کند.

وی اظهار کرد: شیوه نامه هدایت تحصیلی به هیچ وجه به دنبال تحمیل رشته تحصیلی به دانش آموزان نیست بلکه به آنها برای انتخاب آگاهانه و آزادانه بهترین شغل کمک می کند.

رضایی شناسایی استعداد، توانایی و علاقه دانش آموزان، کمک به انتخاب آگاهانه و مسیر آینده شغلی را از اهداف هدایت تحصیلی برشمرد.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه ای و هدایت متوازن دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی، گفت: برای داشتن دانش آموزانی با طراز سند تحول باید به آگاهی بخشی خانواده ها، نقش ویژه ای قائل باشیم و در این مسیر نقش شورای مدرسه غیرقابل انکار است. 

رئیس آموزش و پرورش نظرکهریزی در ادامه خاطر نشان کرد: فرایند هدایت تحصیلی و شغلی فقط مربوط به پایه نهم و دوره متوسطه نمی شود بلکه باید این امر مهم را حتی در مقطع ابتدایی از مسیرهای درست و اصولی پیگیری کرد تا دانش آموزان در این مرحله از زندگی به سرانجام خوشایند و مطلوبی دست یابند.

وی در پایان به فرایند هدایت تحصیلی و ایجاد بستر لازم جهت انتخاب رشته آگاهانه ومبتنی بر علاقه وتوانایی دانش آموزان و توجه به نیازهای شغلی وحرفه ای منطقه تاکید کرد.

اسماعیل رحیمی / هشترود

کدخبر: 873626 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟