جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی با محوریت موضوع پروژه مهر برگزار شد

به گزارش رکنا، صبح روز چهارشنبه_ ۱۶ تیر ماه_با حضور حسن زاده رئیس آموزش و پرورش منطقه جلسه شورای معاونین منطقه نظرکهریزی در اتاق جلسات اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش رکنا : اسفندیار حسن زاده در این جلسه مباحثی همچون پیگیری ثبت نام دانش آموزان، جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، ثبت سفارش کتب درسی، ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان، سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی توانمند و هدایت تحصیلی دانش آموزان را مورد تاکید بیشتر قرار داد.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت نظرکهریزی به جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل اشاره داشت و افزود: برنامه ریزی دقیق برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل از اولویت کارهای ما در مجموعه آموزش و پرورش منطقه خواهد بود تا دانش آموزی از تحصیل بازنماند.

وی پیگیری و بررسی وضعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل را یک فعالیت مستمر دانست و افزود: این مقوله یک موضوع چند معلولیتی است که همت همه همکاران حوزه آموزش و نهادهای مرتبط و ذیربط با این موضوع را می طلبد.

این مقام مسئول به فرایند هدایت تحصیلی و ایجاد بستر لازم جهت انتخاب رشته آگاهانه و مبتنی بر علاقه و توانایی دانش آموزان و توجه به نیازهای شغلی و حرفه ای منطقه تاکید کرد.

وی ادامه داد: فرآیند هدایت تحصیلی تمامی دانش آموزان باید بصورت کامل و دقیق انجام شود تا دانش آموزان همراه با کارمانه خود برگ هدایت تحصیلی خود را نیز دریافت نمایند.

اسفندیار حسن زاده در ادامه این جلسه در رابطه با ثبت نام دانش آموزان، سازماندهی فضا و سازماندهی نیروی انسانی سال ۱۴۰۱_۱۴۰۰، تهیه آمار و تعداد کلاس های مورد نیاز برای پوشش مناسب و درست دانش آموزان مدارس منطقه، مطالبی را نیز مطرح کرد.

این مقام مسئول گفت: موضوع نیروی انسانی از موضوعات مهم آموزش و پرورش است که باید در این راستا بصورت هوشمند عمل نماییم.

حسن زاده ادامه داد: تحقق اهداف آموزش و پرورش نیز بستگی به برخورداری از نیروی انسانی با کیفیت است که برهمین مبنا ما باید برنامه ریزی دقیقی در این حوزه داشته باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که برنامه‌ریزی دقیق برای پروژه مهر انجام شود در بازگشایی مدارس می توانیم با آرامش خاطر به مسائل و برنامه ریزی آموزشی و پرورشی سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ بپردازیم.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟