افتتاح نیروگاه برق خورشیدی و کارگاه آموزش مهارتی انرژی های تجدیدپذیر در محمدیه

به گزارش رکنا از قزوین، این طرح مهارتی با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و همچنین سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین و فرماندار البرز مورد بهره برداری قرار گرفت.

این نیروگاه با هدف ارایه آموزش های مهارتی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر و تربیت نیروی ماهر در این زمینه راه اندازی شده است.

000

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین در آیین بهره بردازی و افتتاح این طرح گفت: با راه اندازی این نیروگاه برق خورشیدی ۱۰ کیلووات به شبکه برق شهری متصل می شود و علاوه بر تامین برق مورد نیاز مرکز مهارتی محمدیه ۴۰ درصد آن نیر به فروش می رسد. حجت الاسلام و المسلمین سید محمود عرب اظهار کرد: با راه اندازی این نیروگاه امکان آموزش های عملی و برگزاری دوره طراحی و نصب نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک (فناوری تبدیل نور به الکتریسیته )متصل به شبکه در قالب ۳۲۰ ساعت و استاندارد دوره طراحی سیستم های تولید برق خورشیدی ۴۸ ساعت (of-grid)به صورت حضوری و مجازی و به صورت دوگانه با همکاری شرکتهای صنایع مرتبط فراهم شد.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون هزار و ۱۰۰ نفر دوره و در مجموع ۵۵۳هزار نفر ساعت به متقاضیان از استان های مختلف کشور آموزش مهارتی در بخش HSE(بام) و نیروگاه‌های برق خورشیدی از سوی اداره کل فنی و حرفه ای قزوین ارایه شده است.

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 873624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟