برای محتواسازی موزه دفاع مقدس تلاش همگانی ضرورت دارد

به گزارش رکنا از لرستان ؛ سرهنگ " محسن رشیدی" اظهارکرد: همزمانی برگزاری کنگره ملی 6 هزار و 544 شهید استان لرستان و محتواسازی موزه دفاع مقدس و همچنین نگارش مقالات دانشنامه دفاع مقدس، می‌طلبد که همه یگان‌های نظامی و انتظامی، ادارات، و دستگاه‌ها با وحدت و همگرایی در جهت گردآوری اسناد دفاع مقدس تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی، از برگزاری جلسه با فرمانداران شهرستان‌های لرستان در روزهای آینده خبر داد و افزود: این جلسه با هماهنگی استانداری و با هدف توجیه فرمانداران در راستای گردآوری اسناد دفاع مقدس در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به پیشرفت 99 درصدی موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: در این مجموعه سترگ فرهنگی باید آثار و اسناد مرتبط با دفاع مقدس نگهداری و در معرض دید بازدید کنندگان قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه رزمندگان استان لرستان در اکثرعملیات‌های دفاع مقدس نقش آفرینی کرده‌اند، افزود: نقش رزمندگان لرستانی در دفاع مقدس آن گونه که در شأن مردمان این دیار ولایتمدار است، معرفی نشده است.

سرهنگ محسن رشیدی یادآورشد: بخشی از اسناد مرتبط با شهدا، در اختیار خانواده‌های معزز شهدا است که بایستی در دیدار با این عزیزان از آنها خواسته شود آثار و اسناد به یادگار مانده از فرزند دلبندشان را جهت نگهداری در شرایط مساعد و انتقال به آیندگان در اختیار موزه دفاع مقدس قرار دهند.

وی افزود: اگر اسناد دفاع مقدس گردآوری نشوند و به مرور زمان به گرد فراموشی سپرده شوند، تبیین واقعیات دفاع مقدس بسیار مشکل می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان به برگزاری کنگره ملی 6 هزار و 544  شهید استان اشاره کرد و گفت: برگزاری کنگره‌های شهدا فرصتی مغتنم برای گردآوری آثار و اسناد مرتبط با شهدا است. همزمانی برگزاری این کنگره ملی و محتواسازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و همچنین نگارش مقالات دانشنامه دفاع مقدس می‌طلبد که همه یگان‌های نظامی و انتظامی، ادارات، و دستگاه‌ها  با وحدت و همگرایی در جهت گردآوری اسناد دفاع مقدس تلاش مضاعفی داشته باشند.

سرهنگ رشیدی بر استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج در شهرستان‌های استان،تاکید کرد و افزود: همانطور که در دفاع مقدس  همه اقشار به خصوص جوانان و نوجوانان نقش داشتند، اکنون نیز برای مستند سازی و تولید محتوای دفاع مقدسی، بایستی از ظرفیت همه گروه‌ها به خصوص بسیجیان و گروه‌های جهادی استفاده کرد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 873412 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟