لزوم توسعه و احیای والیبال لرستان با حمایت فدراسیون و بخش خصوصی

به گزارش رکنا از لرستان ؛ استاندار لرستان در این دیدار بر لزوم توسعه واحیای والیبال لرستان با حمایت فدراسیون و بخش خصوصی تاکید کرد وبا فلش بک به پیشینه درخشان والیبال لرستان در سال های نه چندان دور و پرورش استعداد های ناب وبا استعدادی همچون مرحوم کیومرث ابدالی، روح الدین فتحی، امیر حسبن منظمی دردهه ۷۰ به تیم ملی، ورزش لرستان را دارای ظرفیت ویژه برای حضورپر قدرت در تیم های ملی عنوان کرد.

زیویار با اشاره به وجود علاقمندی، ورزشکاران موفق و مقبولیت اجتماعی والیبال، تأکید کرد که برای تقویت زیرساخت‌های این رشته ورزشی در استان، از ظرفیت فعالان بخش خصوصی به‌درستی بهره گیری شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای انسجام بخشی بیشتر سطح تیم‌های پایه و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در توسعه این رشته ورزشی، گفت: تعامل و همکاری مشترک آموزش و پرورش و هیأت‌های ورزشی، استمرار فعالیت دانش‌آموزان به صورت حرفه‌ای را به دنبال دارد.

نماینده عالی دولت در لرستان گسترش نشاط در جامعه را از ملزومات ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی دانست و افزود: حضور یک تیم از لرستان در لیگ‌های معتبر والیبال کشورعلاوه بر معطوف کردن نگاه‌های مردم و علاقمندان به آن رشته ورزشی، منجر به جذابیت و انتظار بیشتر برای موفقیت تیم‌های استانی می‌شود.

وی همچنین به تأکید صورت گرفته برای اختصاص زمین‌های مستعد ورزشی موجود در طرح‌های هادی روستایی به رشته والیبال و بهره‌گیری از ظرفیت فعالان بخش خصوصی و نیز اعتبارات دولتی در جهت تقویت زیرساخت‌های این رشته اشاره کرد.

رئیس فدراسیون والیبال نیز در این دیدار به انتظار علاقمندان این رشته ورزشی درلرستان برای حضور یک تیم از لرستان در سطح لیگ یک و سرمایه‌گذاری در والیبال اشاره کرد و گفت: براساس آمارهای رسمی ارائه شده در زمان برگزاری لیگ ملت‌ها، بیش از ۵۰ میلیون بیننده، مسابقات را تماشا می‌کردند.

محمدرضا داورزنی افزود: براساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، این رشته ورزشی در ایام شیوع کرونا بیشترین دنبال کننده را در فضای مجازی داشته است.

در این نشست مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئیس هیأت والیبال لرستان نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده و دغدغه های خود برای اعتلای این رشته ورزشی بیان داشتند.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 872814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟