از آمارسازی در اشتغالزایی تا آمارسازی در بازگشایی راه‌های روستایی لرستان

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان؛ مهدی زکی‌پور_ بارش سنگین برف در روزهای گذشته که به گفته مهدی پازوکی مدیرکل ستاد بحران استانداری لرستان موجب بسته شدن ۶۲۰ روستا در استان شد مشکلات فراوانی را برای ساکنان بسیاری از این روستاها خصوصا اهالی روستاهای الیگودرز فراهم آورد که اینچنین بنظر میرسد علی‌رغم گذشت چند روز از این بارش‌ها، بر خلاف ادعای مدیرکل ستاد بحران استانداری لرستان، راه بسیاری از این روستاها هنوز بازگشایی نشده و کماکان اهالی در محاصره برف بسر می‌برند!

روز گذشته ۲۷ بهمن‌ماه، مدیرکل ستاد بحران استانداری لرستان در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها مدعی شد که راه بسیاری از روستاهای الیگودرز بازگشایی شده و تنها راه ارتباطی ۱۵۰ روستای قطع است که در تلاش برای رفع انسداد این راه‌ها هستیم!!!! این ادعا موجب واکنش نماینده مردم الیگودرز در مجلس شد تا جایی که با انتقاد از آمارسازی مدیران ستاد بحران و راهداری لرستان، گفت: درصدد بودیم اکیپ‌های بیشتری را برای بازگشایی راه‌های الیگودرز اعزام کنیم، اما این اکیپ‌ها به‌سبب اطلاعات اشتباه مسئولان استانی و اعلام عدم نیاز آنان اعزام نشد و راه ارتباطی ۳۰۰ روستای این شهرستان هنوز مسدود است. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان علی‌رغم زحمت و تلاشی که انجام می‌دهد، اما اطلاعات اشتباه ارائه می‌دهد و مانع اعزام اکیپ‌های بیشتری به استان لرستان شده است.

نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصاحبه مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان مبنی بر بازبودن راه‌های ارتباطی تصریح کرد: برخی از مردم و اعضای شورای روستا‌ها با من تماس گرفته و گفتند اطلاعات این مسئول اشتباه است؛ وقتی جاده بسته است چطور اعلام می‌کنند که باز است؟وضعیت راه‌های ارتباطی شهرستان الیگودرز را به‌صورت تلفنی به وزیر کشور و رئیس ستاد بحران وزارت کشور منتقل کرده‌ام، ما تلاش می‌کنیم، اما برخی از مسئولان استانی این تلاش‌ها را به‌سبب اطلاعات غلط خنثی می‌کنند.

خدابخشی با اشاره به اینکه برخی از مدیران به‌درستی انتخاب نشدند به‌طوری‌که توان انجام وظایف مدیریتی خود را ندارند، افزود: برخی مدیران در لرستان داریم که چنین وضعیتی دارند؛ باید فکری شود و استاندار این استان باید نظارت بیشتری روی این مدیران داشته باشد. اگر سازمان راهداری بخواهد امکاناتی را به لرستان انتقال دهد و کمک کند تا راه‌های ارتباطی سریع‌تر باز شود، اما ما مانع از اعزام ماشین‌آلات شویم هنر نیست؛ من این مسائل را به مسئولان ملی انتقال می‌دهم.

این رسانه پس از واکنش تند نماینده مردم الیگودرز در مجلس مبنی بر آمارسازی مدیران، جهت راستی آزمایی با اهالی چند روستای الیگودرز که پیش‌تر گفته شده بود راه آن‌ها بازگشایی شده و مشکلی ندارند تماس گرفت که اهالی ضمن رد اعادی مدیران ستاد بحران استانداری و راهداری لرستان، با گلایه‌مندی اظهار کردند همچنان در محاصره برف به سر می‌برند و راه ارتباطی آن‌ها قطع است!!! (مستندات تماس‌ها موجود است)

 واقعا در لرستان چه خبر است که مدیران استان حتی در خدمت‌رسانی به مردم جهت بازگشایی راه‌های روستایی هم دست به آمارسازی می‌زنند و با ارائه آمارهای غلط و کذایی، موجب ناامیدی و نارضایتی مردم از دولت و نظام می‌شوند؟ متاسفانه امارسازی یکی از راهکارهایی‌ست که مدیران استان برای پنهان کردن ناتوانی، ناکارآمدی و ضعف مدیریتی خود بکار می‌گیرند و همین موضوع هم سبب به قهقرا رفتن لرستان در شاخص‌های مختلف شده است!!!

نگارنده در یادداشت‌های گذشته نیز به این نکته اشاره کرده‌ است؛ فرهاد زیویار مغلوب بی‌ چون و چرای آمارسازی مدیران ضعیف، ناکارآمد و غیرمتخصص خود است و با وجود اینچنین مدیرانی هرگز به توفیقی در استان دست پیدا نخواهد کرد.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 870379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟