وضعیت کرونا در سه شهرستان اردبیل زرد و بقیه آبی هستند
به گزارش رکنا از اردبیل، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: کرونا پایان نیافته است و در سطح استان، روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ بیمار مشکوک به کرونا به صورت سرپایی به اورژانس‌ها و مراکز بهداشت استان مراجعه می‌کنند و در میان آن‌ها بیماران سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز به چشم می‌خورد و در نهایت سه تا پنج نفر در بخش‌های کرونا بستری و تقریبا همین تعداد نیز روزانه از بخش‌های کرونا ترخیص می‌شوند.

دکتر محمد جعفرزاده ادامه داد: مدارس، سفر‌های نوروزی و دید و بازدید‌ها همچنان از چالش‌های پیش روی کادر درمان در خصوص کرونا هستند و به اولیا توصیه می‌شود اگر فرزندانشان دچار سرفه یا عطسه هستند، با توجه به احتمال ابتلا به کرونا از فرستادن به مدرسه خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل افزود: ماسک زدن در اماکن شلوغ و پرجمعیت و واکسیناسیون کرونا بخصوص به افراد دارای نقص سیستم ایمنی بدن، بیماری‌های زمینه‌ای، مادران باردار و کسانی که ۶ ماه از آخرین نوبت واکس کرونا را سپری کرده اند، توصیه می‌شود.

دکتر جعفر زاده اظهار کرد: انواع واکسن کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت شهری و روستایی استان موجود است و تعدادی از همکاران نیز در مناطق فاقد مراکز یاد شده، به صورت سیار برای واکسیناسیون کرونا حضور می‌یابند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل به شهروندان توصیه کرد نسبت به هرگونه مشکلات تنفسی، حساس باشند و ابتدا به مراکز درمان مختص کرونا که در همه شهرستان‌های استان فعال است، مراجعه کنند.

 

کدخبر: 872560 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟