تنها یک جلسه در سال برای ساماندهی جمعیت ۱۱ درصدی سالمندان کردستان جای گلایه دارد

به گزارش رکنا از کردستان؛ مهدی رمضانی شامگاه روز سه شنبه، در جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان استان کردستان از جمعیت ۱۱ درصدی سالمندان در کردستان خبر داد واظهار کرد: تدوین بانک اطلاعات جامع سالمندی زمینه‌ساز ارائه خدمات مطلوب‌تر و ضرورت برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف برای آنان، تأکید کرد.

رمضانی گفت:اختصاص یک جلسه در سال به منظور ساماندهی امور جمعیت سالمندان استان جای گلایه دارد و برای تأثیرگذاری برنامه‌ها باید جلسات این شورا اقلا به صورت فصلی و کمیته‌های تخصصی آن ماهانه برگزار شود و دغدغه مندانه مسائل این حوزه مورد عنایت دستگاه‌های مسئول باشد.

وی همچنین به ایجاد و تدوین بانک اطلاعات کامل سالمندی در استان درجهت مسیر خدمات‌رسانی مناسب به جامعه سالمندی را با توجه به نیاز آنها را مهم وضروری دانست.

رمضانی گفت: باید برای کل جامعه سالمندان استان برنامه‌های حمایتی مورد توجه قرار دهیم و تنها درصد کمی از این جمعیت را زیرپوشش خدمات بیمه ای و حمایتی قرار ندهیم.

وی بر ایجاد و تدوین بانک اطلاعات کامل سالمندی در استان تاکید کرد و گفت: چنین بانک اطلاعاتی جامعی مسیر خدمات رسانی مناسب به جامعه سالمندی را با توجه به نیاز آنها فراهم می سازد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: استفاده از ظرفیت رسانه به ویژه صدا و سیما در تامین محتوا و تدوین برنامه‌های مختلف با هدف ارتقای جایگاه سالمندان در استان مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به مبانی اعتقادی مبنی بر ضرورت توجه به این بخش از جامعه و در خواست از جامعه نخبگانی و دانشگاهی برای مشارکت در سیاستگذاری عالمانه در این حوزه اظهار کرد: اختصاص یک جلسه در سال به منظور ساماندهی امور جمعیت سالمندان استان جای گلایه دارد.

رمضانی افزود: برای تاثیرگذاری برنامه‌ها باید جلسات این شورا به صورت فصلی و کمیته های تخصصی آن ماهانه برگزار شود و مسائل این حوزه دغدغه‌مندانه مورد عنایت دستگاه های مسئول باشد و نظام مسائل سالمندان در سطح ملی و استانی باید مشخص شود و تنها نباید صرفا به مسائل مادی و درمانی اکتفا شود، بلکه باید در حوزه های روحی آنان برنامه هایی مبتنی بر پژوهش‌های علمی صورت بگیرد.

 

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

 

 

کدخبر: 871646 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟