حسین صادقی معلمی  از شهرستان چاراویماق / معلمی که جمله "آن مرد با اسب آمد " را از صمیم قلب  هر روز معنی می کند

به گزارش رکنا از هشترود ؛ تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.

انسان نیز با پذیرش این مسئولیت، نام خویش را در این گروه و در قالب واژه مقدس «معلم» ثبت کرده است. معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می کند و ندای فطرت را به گوش همه می رساند. همچنین سیاهی جهل را از دل ها می زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می سازد.

 

 

 

 

 

 

IMG_20230221_130005_452

 سیروس صادقی اهل چاراویماق ، معلم روستای علی کندی هم برای اینکه چهار نفر از دانش آموزان روستای محروم علی کندی این شهرستان ،   از تحصیل و تعلیم وتعلم عقب نمایند در روزهای برفی و کولاک منطقه چار اویماق هر روز با اسب از شهر قره آغاج به روستای علی کندی می رود تا کلاسهای درسش تعطیل نشود، مرحبا به این معلم شجاع و با شهامت و دوستدار  شغل خوب معلمی  که وی  انتخاب کرده است ودر این راه،   هدفی که دارد با تلاش وکوشش با جدیت به پیش می رود  ، قطعا چنین معلمانی باید مورد حمایت و تشویق قرار گیرند و  معلمانی همچون  سیروس صادقی مستحق تجلیل و تشویق از سوی مسئولان متولی امر هستند ولیاقت وشایستگی تشویق را دارا می باشند.

 

لازم به توضیح است که روستای علی کندی  در جنوب شهرستان چاراویماق در دامنه کوه بابا با طبیعت زیبا قرار دارد، و دارای ۴ خانوار و یکی از محروم ترین روستاهای این  شهر ستان است.

این معلم با صفا که متولد ۱۳۷۲ می باشد در گفتگو با خبرنگار رکنا می گوید:

با اینکه میدانستم با رفتن به مدرسه   روستای علی کندی روزها و مسیرهای سختی در پیش رو  دارم ، به انتخاب خودم به این روستا رفتم.

صادقی یاد آورمی شود : وقتی میبینم مردم و بچه های روستا از تمام امکانات از جمله راه شن ریزی ، بهداشت ، آب در روستا محروم هستند  رنج،  تمام وجودم را میگیرد و نمیخواهم حداقل دانش آموزان این روستا   در امر تحصیل  عقب افتادگی داشته باشند.

این معلم با انگیزه ادامه می دهد  : با  تمام وجود  تلاش میکنم که بچه هایم بخوانند و بنویسندتا در آینده برای خود و برای منطقه خود فردی مفید باشند.

صادقی متذکر می شود  :من ایمان دارم دعای خیر همین بچه هایم باعث و بانی تمام موفقیت های من هست.

 وی در پایان خاطر نشان می کند : من با دعای خیر دانش  آموزانم در مدت سرباز معلمی ، به  درجه ی معلمی ،که آرزوی همیشگی من بود رسیدم و تا پای جان به انجام وظیفه ام برای آنها وفادار خواهم ماند.

 

اسماعیل رحیمی / هشترود 

کدخبر: 871476 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟