تامین هزینه های ناباروری و نازایی از طریق بیمه سلامت

به گزارش رکنا از شهرکرد، علیرضا اصغرزاده گفت: صندوق بیماران صعب‌العلاج و خاص جهت کاهش هزینه‌های درمان از جیب بیماران تشکیل شده است  که از ۱۰۷ نوع بیماری خاص حمایت می کند ولی  در حال حاضر ۳۱ بیماری ثبت سامانه شده است و تاکنون ۹ هزار و ۸۳۴ بیمار در این صندوق عضو هستند. و بیماران مذکور می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق تقاضای خود را برای بهره‌مندی از خدمات بیمه سلامت ثبت کنند.

وی افزود: لیست بیماری های ثبت سامانه شده تاکنون عبارتند از  تالاسمی، دیالیز، ام‌اس، پیوند کلیه، هموفیلی ، انواع سرطان ، انواع دیابت ، اوتیسم، بال  پروانه‌ای، قلب و عروق، فشار خون بالا و انواع صرع و از افرادی که هنوز ثبت سامانه نشده اند و به نوعی نشان دار نیستند درخواست می شود هرچه سریعتر نسبت به نشان دار شدن اقدام کنند ، البته در حال حاضر  به این افراد در صورت داشتن پرونده تا سقف پنجاه میلیون تومان با ارائه فاکتور در سال هزینه درمان  پرداخت می‌شود. و قابل ذکر است که  بیماری‌های فشار خون، دیابت، سرطان و اختلالات روانی بیشترین آمار بیماری های صعب العلاج به خود اختصاص داده اند .

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد که در دولت سیزدهم  پوشش بیمه سلامت همگانی برای افراد فاقد بیمه و خدمات رایگان بیمه‌ برای سه دهک اول و نیز پوشش مادران باردار و پرداخت هزینه‌های ناباروری و نازایی در نظر گرفته شده است . بطوریکه تاکنون ۳۹۳ زوج نابارور از خدمات بیمه سلامت استفاده نموده اند و بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است .

وی افزود : حدود ده سال است که پزشک خانواده تشکیل شده که براساس آن سطح یک با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر  و سطح دو برای جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر تعریف شده که در سطح یک بیماران به یک درمانگاه عمومی منتسب هستند و  از امکانات همان درمانگاه استفاده می‌کنند و اگر لازم به مراجعه به سطح ۲ یا پزشک متخصص باشد از طریق سیستم ارجاع مراجعات بعدی  انجام می‌شود.و اگر بیماری  از سطح یک بدون مشورت با پزشک درمانگاه به سطح ۲ مراجعه کند خدمات آن به صورت آزاد محاسبه می‌شود و در شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر مردم به پزشکان دانشگاه علوم پزشکی که مطب‌های خصوصی دارند معرفی می‌شوند که این بخش از سال آینده در کل کشور اجرایی می‌شود.

علیرضا اصغرزاده گفت: در حال حاضر  ۲ هزار و ۸۳۰ نفر بیمه شده رایگان در مناطق کم‌برخوردار داریم که پزشک خانواده آنها از طریق پیامک اطلاع‌رسانی شده است.

مصیبی دهکردی، چهارمحال و بختیاری 

کدخبر: 869157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟