لرستان پرچمدار آموزش شهروندی در حوزه حفاظت محیط زیست کشور

به گزارش رکنا از لرستان ؛  در نشستی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد بعنوان نماینده شهرداری این شهر با معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد؛ لرستان بعنوان پرچمدار آموزش شهروندی در حوزه حفاظت محیط زیست کشور انتخاب شد.

دکتر نوراله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی در استان لرستان گفت: اجرای طرح‌هایی چون افتتاح اولین و بیشترین خانه‌های محیط زیست کشور در لرستان، ایجاد اولین خانه فناور محیط زیست کشور در استان لرستان و اقدامات موثر در راستای ارزش‌گذاری اقتصادی منابع پایه استان لرستان و همچنین توسعه موزه‌های تنوع زیستی استان که بهترین محل برای آموزش شهروندی هستند، استان لرستان را به یکی از پیشرو ترین استان‌ها در مباحث آموزش و فرهنگ‌سازی محیط زیستی در کشور قلمداد نمود که علاوه بر پرچمداری آموزش عشایری کشور بعنوان پایلوت آموزش شهروندی نیز انتخاب شده است.

مرادی ابراز امیدواری کرد با توان و تعامل مثبتی که در مجموعه محیط زیست استان وجود دارد لرستان می‌تواند در زمینه آموزش شهروندی در حوزه‌های محیط‌ زیستی گام‌های موثری را بردارد و طرح آموزش شهروندی استان لرستان بعنوان الگو به سایر استان‌های تسری یابد.

علی سالاروند، مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور و همکاران خدوم این معاونت گفت؛ استان لرستان پیش از این اقداماتی را از جمله آموزش جوامع محلی واقع در مناطق تحت مدیریت و توانمند‌سازی‌ جوامع محلی اطراف تالاب‌های استان را با عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های استان شروع نموده است و موفقیت‌های خوبی در این زمینه‌ها داشته است لذا توجه استان به طرح آموزش شهروندی در حوزه‌های محیط‌ زیست به دلیل نیاز و خواست مردمی که در این زمینه و برای اجرای درست قوانین پسماند، هوا، آب و ... احساس گردیده است، برنامه‌ریزی شده است.

سالاروند با تشکر از شورای اسلامی و شهرداری خرم آباد گفت؛ این پیشنهاد اولین بار در جلسه دکتر مرادی با سمن‌های محیط زیستی استان توسط نایب رئیس شورای اسلامی و رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر خرم آباد بعنوان نماینده شورای اسلامی و شهرداری خرم آباد مطرح شده بود که طرح آن هم پس از بررسی‌های اولیه آماده اجرا می‌باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان ساختارسازی اجرایی و عملیاتی و همچنین ایجاد پویش‌های مردمی بخصوص در امور مدیریت پسماند، افزایش سرانه فضای سبز شهری، ایجاد کمربندهای سبز شهری، مباحث آلودگی هوا، گرد و غبار و آگاهی رسانی مباحث حقوق شهروندی در حوزه محیط زیست و...  را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

سالاروند افزود: استان لرستان به لحاظ آموزش و فرهنگ‌سازی قابلیت‌های خوبی دارد که با مساعدت سازمان حفاظت محیط زیست کشور و همکاری شوراهای اسلامی و شهرداری‌های استان می‌تواند گام‌های موثری در بحث آموزش‌های زیست محیطی بردارد و همچون برنامه‌های قبلی اجرا شده در استان ان شالله سربلند باشد.

در این جلسه دریکوند نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد ضمن تشکر از معاونت آموزش سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان به خاطر ارائه فرصت به استان لرستان و شورای اسلامی و شهرداری خرم آباد برای اجرای مسؤلیت اجتماعی خود در قبال محیط‌زیست و حقوق شهروندی، برنامه‌های آتی شورای اسلامی شهر خرم آباد و شهرداری این شهر را در این زمینه تشریح نمود و از دکتر مرادی برای حضور در مراسم افتتاحیه این طرح دعوت نمود.

مهدی زکی پور / لرستان 

کدخبر: 868481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟