آغاز ساخت 4 پاسگاه محیط‌بانی در لرستان / 395 گونه جانوری و 1750 گونه گیاهی در استان ثبت شده است

به گزارش رکنا از لرستان، علی سالاروند امروز سه شنبه در جمع اهالی رسانه‌ با اشاره به افزایش سطح حفاظتی مناطق به منطقه حفاظت شده و غنای بالای گونه‌های گیاهای و جانوری در برخی مناطق استان، اظهار داشت، مراحل ساخت 4 باب پاسگاه محیط‌بانی به منظور افزایش سطح حفاظتی مناطق تحت مدیریت این اداره کل در مناطق حفاظت شده اشترانکوه، سفید کوه خرم آباد، شادابکوه پلدختر و قالیکوه الیگودرز آغاز شده است.

وی در خصوص پاسگاه‌های شادابکوه و قالیکوه الیگودرز گفت، این مناطق تاکنون فاقد پاسگاه دائم بوده‌اند که بنا بر ضرورت، برای جلوگیری از تخلفات محیط زیستی و شکار و صید، عملیات ساخت این ۲ پاسگاه جدید و همچنین ۲پاسگاه در مناطق اشترانکوه و تشکن سفیدکوه خرم آباد (در محدوده شهرستان چگنی) آغاز شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان  اظهار داشت، در حال حاضر لرستان دارای هفت منطقه تحت مدیریت اعم از حفاظت شده، اثر طبیعی ملی و پناهگاه حیات وحش با وسعتی بیش از ۳۲۲ هزار هکتار  است و تلاش می شود این پاسگاه ها امسال بهره برداری شود. 

وی با بیان اینکه ثبت ۳۹۵ گونه جانوری و یک هزار و ۷۵۰ گونه گیاهی در استان بیانگر غنای تنوع زیستی است، ادامه داد، پنج گونه جانوری شامل وزغ لرستانی، سمندر لرستانی و سه گونه ماهی کور غار به عنوان گونه‌های جانوری اندمیک استان ثبت جهانی شده است.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 810613 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟