تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان و شهرداری سنندج منعقد شد

به گزارش رکنا از کردستان؛  منصور مهرزاد در این آیین که با حضور معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر سنندج و جمعی از فعالان بخش خصوصی در غرفه گردشگری استان برگزار شد، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه همکاری با هدف حمایت از توسعه گردشگری شهری سنندج و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت شهری با استفاده از مشوق‌ها و ابزارهای قانونی تحت اختیار هر دو دستگاه، انجام شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه اقداماتی شامل راه‌اندازی موزه موسیقی، اجرای پیاده‌راه و محور گردشگری سلامت در محور قشلاق - گریزه، اجرای پروژه‌های گردشگری در محور صلوات‌آباد و سراب‌قامیش، اجرای طرح‌های مطالعاتی و اجرایی در حوزه بازآفرینی محلات تاریخی با رویکرد خلق مکان‌های پایدار و گردشگرپذیر سنندج برای تحقق اهداف مورد نظر دنبال می‌شود.

او عنوان کرد: آموزش نیروی انسانی در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، تبصره ۱۸، پرداخت یارانه سود تسهیلات و اجرای زیرساخت‌های اصل پروژه‌های بزرگ و همکاری در برگزاری جشن جهانی نوروز از دیگر تعهدات این تفاهم‌نامه است.

مهرزاد ضمن تأکید بر رعایت بند‌بند مفاد این تفاهم‌نامه، افزود: آماده هر گونه همکاری و تعامل با شهرداری و شورای شهر برای تقویت صنعت گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان هستیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان یادآور شد: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها بتوانیم ضمن معرفی آثار باستانی و فرهنگ غنی این شهر، در جذب گردشگر بیش‌از‌پیش موفق باشیم.

شهردار سنندج هم در این جلسه با بیان اینکه محور برنامه‌های شهرداری و شورای شهر سنندج حمایت از بخش گردشگری است، گفت: ارائه مشوق‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در حوزه تاسیسات گردشگری شهری، واگذاری بناهای تاریخی در مالکیت شهرداری به بخش خصوصی، معرفی فرصت‌ها و بسته‌های گردشگری شهری و اجرایی نمودن طرح‌های مطالعاتی مربوط به مجموعه گردشگری _ تفریحی پارک جنگلی آبیدر از جمله وظایف این مجموعه برای رونق و توسعه گردشگری در سنندج است.

سیدانور رشیدی اظهار کرد: امیدواریم این تفاهم‌نامه باعث رونق بیشتر سنندج شده ودر راستای خدمت به مردم شهرستان گام‌های موثری برداشته شود.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌‌‌ماه سال‌جاری افتتاح و به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران ادامه دارد و غرفه استان کردستان در سالن ۳۸A گردشگری و در فضایی به مساحت ۲۰۳ متر مربع متشکل از ۱۲ کانتر گردشگری و سرمایه‌گذاری و ۴ غرفه صنایع‌دستی آماده بازدید مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

کدخبر: 868276 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟