اشتغال زندانیان کردستان در زمینه صنایع‌دستی توسعه می‌یابد

 به گزارش رکنا از کردستان؛ منصور مهرزاد در نشست با مدیرکل زندان‌های استان اظهار کرد: صنایع‌دستی از جمله مشاغلی است که به‌واسطه کم هزینه بودن، اشتغال و کسب درآمد موثری را برای مددجویان به دنبال دارد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: یکی از اقدامات مهم این مجموعه، برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی برای زندانیان فاقد مهارت بوده که خوشبختانه مسئولان سازمان زندان‌های استان از این اقدامات اظهار رضایت داشته‌اند.

او عنوان کرد: مددجویان با یادگیری صنایع‌‍‌دستی می‌توانند پس از آزادی از زندان به‌عنوان یک شغل و حرفه، برای گذراندن امور زندگی از آن استفاده کنند و مورد حمایت قرار گیرند.

مهرزاد یادآور شد: تلاش خواهیم کرد در برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی داخل و خارج از استان یک غرفه به عرضه محصولات تولیدی زندانیان اختصاص یابد.

مدیرکل زندان‌های کردستان هم در این دیدار گفت: از آنجایی که در زندان اوقات فراغت زیادی برای زندانیان وجود دارد و زندانیان هم دارای استعدادهای بسیاری هستند، می توان با فراهم آوردن زمینه مناسب، نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی آثار زندانیان اقدام کرد.

محمدی اظهار کرد: امیدواریم فعالیت و اقدامات به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که آموزش صنایع‌دستی صرفا برای زندانیان نباشد، بلکه این امکان برای خانواده‌های آنان نیز فراهم شود.

 

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

منبع خبر: روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی کردستان

 

کدخبر: 856170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟