صادرات محصولات کشاورزی در قزوین شتاب می‌گیرد

به گزارش رکنا از قزوین؛ حسین عمیدی رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین روز سه شنبه با رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان دیدار و گفتگو کرد.

حسین عمیدی رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای افزایش توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان به سایر کشورهای خارجی، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای افزایش مبادلات تجاری در بخش کشاورزی استان قزوین نهفته است که با فرصت‌های پیش رو می‌توان آهنگ صادرات را شتاب بخشید.

رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه به چشم اندازهای صادرات محصولات کشاورزی از استان قزوین به کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: استان قزوین در این یک سال گذشته با همکاری اتاق بازرگانی توانسته با هیات‌های تجاری مختلف خارجی گفت و گو کند.

وی اضافه کرد: کشت فراسرزمینی، صادرات ۱۰هزار و ۲۰۳ تن انواع محصولات باغی و صیفی از استان قزوین به کشورهای کانادا، لهستان، روسیه، امارات، قطر و عراق و همچنین موافقت برای تبادل تجاری غلات بین قزوین و استان اولیانوفسک روسیه تنها بخشی از دستاوردهای تجاری و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی بوده که این مهم درحال شتاب گرفتن است.

هه

 

تقدیر وزیر جهاد کشاورزی از روند رفع تداخل و صدور اسناد کشاورزی در استان قزوین

وزیر جهاد کشاورزی از روند رفع تداخل اراضی و صدور اسناد کشاورزی در استان قزوین تقدیر و تشکر کرد.

سید جواد ساداتی نژاد صبح امروز در وبینار قرارگاه مرکزی صدور اسناد و حفظ کاربری اراضی کشاورزی که با حضور روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی کشور برگزار شد، از جدیت و روحیه رییس سازمان جهاد کشاورزی در اهتمام برای انجام رفع تداخل اراضی و صدور اسناد کشاورزی استان تقدیر و تشکر به عمل آورد.

وزیر جهاد کشاورزی تهیه و تدوین تقویم رفع تداخل اراضی و صدور اسناد کشاورزی در استان قزوین را ابتکاری بسیار خوب دانست.

به گفته وزیر: اینکه در استان قزوین صدور اسناد کشاورزی هر هفته بر اساس برنامه ریزی از پیش تعیین شده پیش می رود ، اقدام بسیار مثبتی است که امیدواریم هرچه زودتر جشن سنددار شدن روستاها را در کشور برگزار کنیم.

در ادامه این نشست، حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز اقدامات رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در راستای رفع تداخل اراضی و همچنین صدور اسناد کشاورزی را پیشروتر از سایرین ارزیابی کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به حجم نامه‌ها و درخواست‌های متعدد از ادارات متولی، خواهمشند است که تمامی دستورات از طریق قرارگاه صدور اسناد کشاورزی ابلاغ شود.

رضا افلاطونی افزود: قبل از تمامی دستورات و تاکیدات قرارگاه صدور اسناد کشاورزی در مورد جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و تسریع در صدور اسناد کشاورزی، موضوعات مربوطه را در شورای حفظ حقوق بیت المال استان قزوین مطرح کرده و موارد لازم را به شهرستان‌ها ابلاغ کرد.

اسناد کشاورزی سه روستای این استان شامل رحمت آباد بزرگ، حاجی تپه و مزرعه قوشچی مربوط به شهرستان های بویین زهرا، آبیک و قزوین به مساحت دو هزار هکتار و یک هزار فقره صادر می‌شود.

لیلا بیگدلی/قزوین 

کدخبر: 845887 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟