سیاست دولت  سیزدهم توجه جدی به محیط زیست و سمن ها است / در لرستان مطرح شد

به گزارش رکنا از لرستان ، سازمانهای مردم نهاد و فعالان محیط زیست استان لرستان در نشستی با حضور دکتر نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان محیط زیست کشور، موسوی مدیر کل دفتر مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، سالاروند مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان و احمدی فرماندار خرم آباد به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود و سایر مباحث و مسائل زیست محیطی استان پرداختند.

دکتر مرادی در این دیدار صمیمی گفت: سیاست دولت مردمی سیزدهم توجه جدی به محیط زیست و سمن ها است. 

وی با اشاره به دیدار رییس جمهور در آغازین روزهای شروع دولت با سمن ها و فعالان محیط زیست و دستور ایشان برای استفاده از ظرفیت های مردمی و تشکل ها اظهار داشت: نشست با تشکل های زیست محیطی استان لرستان در راستای تحقق دستور رییس جمهور محترم در این خصوص می باشد.

نورالله مرادی با بیان این موضوع که ما در این دولت به هیچ عنوان دنبال کار نمایشی نیستیم گفت: باید ازفرصت ایجادشده برای بهسازی و بهبود کیفیت محیط زیست استفاده کنیم.

معاون آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان محیط زیست کشور با اشاره ظرفیت گسترده سمن های محیط زیستی تصریح کرد: باید از ظرفیت گسترده سمن ها جهت راهبری، مردمی سازی و فعال کردن مردم برای کمک به بهبود وضعیت محیط زیست بهره ببریم.

مرادی گفت: برای توانمند سازی سمن ها دوره های آموزشی مورد نیاز آنها باید در طول سال احصا و اجرایی شود.

وی با اشاره به نقش خیرین محیط زیست در کمک به سمنها و سازمان حفاظت محیط زیست جهت رفع مسائل ومشکلات اظهار داشت: ظرفیت خیرین محیط زیست یک ظرفیت نو پا در کشور است که مدتها مغفول مانده و این ظرفیت باید در استان لرستان راه اندازی شود.

وی گفت: سمن های لرستان باید به سمت حل یکی از مسائل اساسی محیط زیست استان پیش بروند و ما نیز در این راه در کنار آنها خواهیم بود.

موسوی مدیرکل مشارکتهای مردمی سازمان در این نشست با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه فرهنگ محیط زیست کشور گفت: بخش اعظمی از این پیشرفت مدیون زحمت تشکلهای زیست محیطی است.
وی در خصوص صدور مجوزهای لازم برای تشکل های زیست محیطی گفت: دغدغه های سمنها را مورد بررسی قرار دادیم و قطعاً تسهیل گری لازم در این خصوص صورت می گیرد.

موسوی با اشاره به افتتاح بیش از ١۴٠٠ ‪خانه محیط زیست تا آخر سالجاری در کشور بیان داشت: خانه های محیط زیست بستری است که با حضور تشکل ها و فعالین زیست محیطی امور محیط زیست را مردمی کنیم.

وی با اشاره به اعطای پرچمداری موضوع آموزش عشایر و آموزش مباحث زیست محیطی به شهروندان به استان لرستان گفت: این موضوع بدان معناست که هر آنچه در استان لرستان در این خصوص تولید اطلاعات خواهد شد در اختیار استاتهای دیگر جهت استفاده قرار می گیرد.

وی تصریح نمود: موضوع فقر و محیط زیست در تضاد با هم هستند و باید در آموزش جوامع محلی بحث معیشت پایدار و ایجاد شغل و درآمد مدنظر قرار گیرد.

دکتر سالاروند مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن قدردانی از حضور گسترده فعالان و سازمانهای مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان، از تشکلهای زیست محیطی بعنوان بازوهای توانمند محیط زیست در رسیدن به اهداف سازمانی و رفع چالشهای پیش روی محیط زیست استان نام برد.

سالاروند با اشاره به تنوع زیستی غنی این استان گفت : استان لرستان با داشتن مساحتی در حدود ٧/١ مساحت کشور دارای نزدیک به ٣٠ درصد تنوع زیستی فون و فلور کشور می باشد و ما باید با کمک همه آحاد و اقشار جامعه و تعامل و همکاری با همه دستگاههای اجرایی از این نعمات خدادادی و سرمایه گرانبها حفاظت کنیم.

سالاروند با تاکید بر موضوع فرهنگ سازی برای رفع چالشها و معضلات زیست محیطی بیان داشت: یکی از مهمترین کار های و سیاست های سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین این اداره کل تاکید و تمرکز بر آموزش و فرهنگ سازی در زمینه محیط زیست است.

در ادامه این نشست اعضای شبکه سازمانهای مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته به بیان دغدغه ها، پیشنهادات و خواسته های خود در زمینه حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست استان پرداختند.

 
مهدی زکی پور / لرستان 

 

کدخبر: 864550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟