تروریست خطاب کردن سپاه، خطای استراتژیکی از سوی اتحادیه اروپاست

به گزارش رکنا از لرستان ، محمد رزم امروز در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب خرم‌آباد، اظهار کرد: ماه رجب یکی از پرفضیلت‌ترین ماه‌های سال بوده و در حدیث قدسی نیز آمده که ماه رجب ریسمان و واسطه بین خدا و مخلوقین است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی هر یک مکلف به تبیین و تشریح دستاوردهای نظام هستند، افزود: هرکدام از دستگاه‌ها و مسئولین مکلف به انجام جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است بوده و برنامه‌های خلاقانه با محوریت تبیین انجام و نوجوان و جوانان را با مبانی نظام آشناتر کنیم.

نظام مقدس جمهوری اسلامی الگویی برای جنبش‌های بیداری اسلامی است

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه نهال انقلاب بارور و تنومند بوده و خون شهدا این نهال را آبیاری کرده است، اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی الگویی برای منطقه‌ خاورمیانه و جنبش‌های بیداری اسلامی و پشتوانه‌ای برای این جنبش‌های آزادی‌بخش هستند.

رزم با اشاره به یکی از توطئه‌های استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: اخیرا شاهد تصویب یک قطعنامه ضد ایرانی بودیم و در پارلمان اروپا این امر به تصویب رسید و این قطعنامه‌ای مداخله‌جویانه و خصمانه است که با اتهام زنی‌های بی‌اساس، نام سپاه را که نهادی رسمی و نظامی در قانون اساسی است، برخلاف منشور سازمان ملل در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده و قطعا این قطعنامه فاقد سازو کار و بی‌ارزش بوده و ظرفیت اجرایی ندارد و نوعی حرکت در راستای حمایت از تروریسم است.

تروریستی خطاب کردن سپاه، خطای استراتژیکی از سوی اتحادیه اروپاست

وی افزود: سپاه حافظ امنیت، مرزها، آرمان‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری است و چون دشمنان در جنگ ترکیبی با ایران اسلامی ناکام ماندند؛ این خطای استراتژیکی از سوی اتحادیه اروپا قابل پیش‌بینی بود.

رئیس شورای قضایی لرستان ادامه داد: سپاه نهادی ضدتروریستی در منطقه و جهان است و امریکا و کانادا خود حامی تروریسم هستند؛ گروهک تروریستی داعشی که اروپا و امریکا آن را ایجاد و تجهیز کرده بودند به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی این شهید عزیز و شاخص نظام مقدس جمهوری اسلامی و یارانش از بین رفت و اگر این اتفاق رخ نمی‌داد امروز اروپا از دست داعش امنیت نداشت.

رزم در ادامه با بیان اینکه دو سال پیاپی است که رتبه سلامت قضایی را در استان کسب کردیم، عنوان کرد: در نظرسنجی سیستمی همکاران قضایی از حیث اخلاق و مردمداری توانستند نشان دهند و این پشتوانه خوبی برای دادگستری است.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: باید در راستای تحول و تعالی در بستر سند قضایی و در قالب سند تحول قضایی و برنامه‌های عملیاتی حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه سند تحول قضایی و سیاست‌های محوری و راهبردی علاوه بر مردمداری، قضاوت عادلانه مدنظر باشد چراکه هدف غایی و اصلی خلقت بشریت و جهان کنونی است، افزود: آرمان انبیا و اولیا و بزرگان دینی و ائمه اطهار (ع) اقامه عدالت است.

اقامه عدل یکی از ضروریات حکومت اسلامی و از شئون ولی‌فقیه است

رزم اقامه عدل را یکی از ضروریات حکومت اسلامی و از شئون ولی‌فقیه دانست و با بیان اینکه این مهم به قضات تنفیذ شده است، اظهار کرد: رعایت مساوات بر قاضی واجب است؛ میزان عدالت حق است و باید به حقیقت در عالم واقع برسیم.

رئیس شورای قضایی لرستان اضافه کرد: تکریم ارباب رجوع و کرامت انسانی و رعایت احترام ضروری و مراجعات مردم به قضات و دستگاه قضایی نعمت است.

وی با اشاره به اینکه دادرسی الکترونیک یکی از برنامه‌های خوب دستگاه قضایی است، گفت: دادرسی الکترونیک قابل سنجش و ارزیابی است.

رزم با بیان اینکه ملاقات‌های الکترونیکی بین زندانیان و خانواده آنان تقویت شود، افزود: در این خصوص رتبه خوبی نداریم و انتظار است ابلاغ، دادرسی و ملاقات الکترونیکی بیشتر با همکاری دادستان‌ها و قضات اجرای احکام مدنظر قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری لرستان اظهار کرد: کاهش فرآیند دادرسی و تعیین تکلیف پرونده‌های جریانی ضروری است؛ هم‌اکنون در دادگستری خرم‌آباد ۱۷۰۰ فقره پرونده مسن یا معوقه داریم که سن تشکیل این پرونده‌ها یک سال است و باید مختومه شوند.

ضرورت برخورد با کارچاق‌کن‌ها و دلال‌ها

وی با بیان اینکه توجه و دقت به حواشی مثل دلال‌ها و کارچاق‌کن‌ها جدی است و باید این مهم مدنظر قرار گیرد، افزود: برخورد با این افراد ضروری است تا حواشی با دادگستری ایجاد نکند.

رزم با بیان اینکه عوامل تفرقه بین پرسنل دادگستری وجود دارد که باید شناسایی شوند و با آنان برخورد شود، بیان کرد: با ایجاد وحدت، اتحاد و انسجام بین همکاران، به مردم خدمت کنید.

رئیس شورای قضایی لرستان تصریح کرد: پرونده‌های جریانی زیادی در محاکم قضایی به ویژه اجرای احکام، دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر وجود دارد و شاهد افزایش پرونده‌های موجودی و جریانی در لرستان هستیم نیاز است هرچه سریعتر بررسی و مختومه شوند.

۳۹ هزار پرونده در دست اقدام است

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۹ هزار پرونده در دست اقدام است و تلاش کنید تا پایان سال این تعداد به ۳۰ هزار پرونده برسد، گفت: یکی از سیاست کیفری استان برخورد جدی با ۴۰ عنوان مجرمانه از جمله قتل‌های عمدی، دستگیری قاتلین فراری و تیراندازی‌هاست.

رزم بر برخورد با قاچاقچیان سلاح و مهمات و موادمخدر، آدم ربایی، اختلاس، ارتشاء و سرقت‌های مسلحانه تاکید کرد و افزود: با جدیت با مخلان نظام اقتصادی برخورد شود و چنانچه اصلاح نشدند از مجازات‌های تکمیلی و تبعید هم استفاده شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه زندان جای مجرمین خاص است نه هر کسی، گفت: به موضوع مجازات‌های جایگزین حبس توجه شود و  قطعا در برخورد با جرائم خاص مجرم از ارفاقات قانونی محروم شود.

 در این مراسم از زحمات حسین رضا دلفان تقدیر و اکبر رشیدی به عنوان رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد معرفی شد.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 864214 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟