هشدار زرد هواشناسی خراسان‌شمالی نسبت به سرمای شدید در پایان هفته

به گزارش رکنا از خراسان شمالی، مهدی کمالی اظهار داشت: با فعالیت سامانه جدید بارشی در استان دمای هوا از فردا (چهارشنبه) تا روز جمعه به طور محسوس کاهش می یابد.

وی افزود: مردم استان در مناطق مختلف کاهش دمای هوا به میزان هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد تجربه می کنند و افت دمای هوا به ویژه چهارشنبه شب و پنج شنبه شب اتفاق می افتد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی با بیان اینکه فعالیت سامانه سبب وزش باد گاهی باد شدید و کاهش دمای هوا می شود افزود: این سامانه بیشتر نقاط استان بویژه شهرستانهای شیروان فاروج، بجنورد و بخشهایی از اسفراین را در بر می گیرد.

وی گفت: برای مناطق مختلف استان تا صبح روز جمعه یخبندان و لغزندگی جاده ها و کاهش دید افقی در محورهای مختلف پیش بینی شده است.

به گزارش اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی دمای هوا در ۲ هفته اخیر کاهش محسوس داشت که در برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

کدخبر: 864056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
امیرحسین ذکاء
آیا این خبر مفید بود؟