انعقاد ۳۴ قرارداد با ارزش مالی بیش از ۲۸۸ میلیارد تومان در معاونت عمرانی شهرداری رشت

به گزارش رکنا از گیلان، معاونت عمرانی شهرداری رشت در سال ۱۴۰۱ عملکرد عمرانی و ترافیکی خود را که در دو بخش، شامل اجرای پروژه‌های نیمه تمام باقی مانده از سال گذشته و پروژه های سال جاری بود در پیش گرفت.

این معاونت  در سالجاری در راستای اجرای پروژه‌های جدید، تعدادی مناقصه و استعلام به ارزش مجموعا ۲۸۸ میلیارد تومان برگزار کرد، که شامل برگزاری مناقصه ۱۸ پروژه به ارزش بیش از ۲۷۷ میلیارد تومان و استعلام ۱۶ پروژه به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان می‌باشد.

با تلاش سازمان عمران شهرداری رشت، قرارداد تمامی پروژه‌های مذکور منعقد شده است و همگی در حال اجرا بوده به طوری که طبق پایش‌های به عمل آمده پیشرفت فیزیکی آنها بین ۵ تا ۱۰۰ درصد برآورد می‌شود.

لازم به ذکر است، علاوه بر قراردادهای منعقده در سالجاری، فرآیند مناقصه ۱۴ پروژه با برآورد مبلغ بیش از ۵۵۹ میلیارد ریال انجام شده و از آنجا که این پروژه‌ها تاکنون منجر به عقد قرارداد نشده‌‌اند بنابراین مجددا در چرخه مناقصه قرار گرفته‌اند. 

گفتنی است، در حال حاضر نیز مجموعا ۴ پروژه عمرانی و ترافیکی ، با ارزش مالی مجموعا ۲۱۰ میلیارد تومان آماده برگزاری فراخوان سرمایه گذاری، انتخاب پیمانکار و شروع فاز عملیاتی می‌باشد.

ضمنا قرارداد مناقصه پروژه‌های عمرانی مناطق پنجگانه شهر رشت شامل دو قرارداد در منطقه یک و یک قرارداد در منطقه سه، با ارزش مالی مجموعا بیش از ۱۶۷ میلیارد ریال توسط معاونت عمرانی شهرداری رشت صورت گرفته است.

از آنجا که اتمام پروژه‌های نیمه تمام جزو اولویت‌های شهرداری و سازمان عمران در سال ۱۴۰۱ محسوب میشد بنابراین برای ۹ پروژه عمرانی نیمه تمام شهر رشت که حدودا بین ۳۵ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند برنامه مدونی تدوین شد.

فرآیند اجرایی این پروژه‌ها از سال‌های قبل آغاز شده و نیمه کاره باقی مانده بود که تکمیل آنها در سال ۱۴۰۱ با ارزش مالی بیش از ۲۸۲ میلیارد ریال کارکرد در دستور کار سازمان عمران قرار گرفت و هم اینک از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخوردارند تا جایی که حتی برخی از این پروژه ها در مراحل نهایی خود قرار گرفته‌اند.

لازم به ذکر است با توجه به رویکرد مدیریت شهری و تاکیدات و پیگیری‌های مستمر شورای اسلامی شهر رشت، سازمان عمران نهایت تلاش خود را در جهت ارائه خدمات هر چه بهتر و تسریع در اجرای عملیات عمرانی شهر رشت به کار گرفته و همچنان  همین روند را دنبال میکند.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 863861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟