قرارداد ۳‌جانبه تأمین، انتقال و توزیع فرآورده‌های نفتی حوزه برندینگ امضا شد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ این قرارداد با حضور جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، محسن قدیری مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان و ابراهیم کاویانی‌پور، مدیرعامل شرکت راهبر ترابر انرژی امضا شد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه تقویت زیرساخت‌های زنجیره تأمین و توزیع فرآورده در کشور، مدیریت مصرف سوخت و کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه نقل و انتقال فرآورده است.

جلیل سالاری در این جلسه از زیر پوشش قرار گرفتن شرکت‌های صاحب مجاری عرضه ازسوی تولیدکنندگان فرآورده خبر داد و گفت: شرکت‌های صاحب مجاری عرضه در قالب نو طرح برندینگ، کار تولید را به موازات انجام می‌دهند که گام بزرگی در حوزه برندینگ به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: گام نخست این طرح در پالایشگاه تبریز به‌صورت محدود آغاز و مقرر شد در یکی از کلانشهرها نیز اجرایی شود تا بتوانیم به‌تدریج، ظرفیت انتقال را ایجاد و خود منطقه، فرآورده را عرضه کند.

وی اضافه کرد: توزیع روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت در حوزه نیروگاهی، ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در بخش حمل و نقل، ۸۵ میلیون لیتر نفت گاز، ۱۵ میلیون لیتر در حوزه صنایع و حمل و نقل عمومی و تامین سوخت دیگر بخش‌ها نظیر صنایع سیمان عدد بزرگی است که به لطف خداوند و تلاش همکاران من در مجموعه تولید و دحمل و نقل محقق شد و توانستیم شمال‌شرق کشور را به‌صورت کامل پوشش دهیم.

در سال ۱۴۰۵ به بالاترین ضریب پیچیدگی در منطقه خواهیم رسید

محسن قدیری نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این هلدینگ در نظر دارد در سال ۱۴۰۵ با بالاترین ضریب پیچیدگی در منطقه یعنی ۱۲٫۶ محصولات تمام صادراتی را تولید کند، اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف همه زیرساخت‌ها را تعریف و روند اجرایی شدن آن را آغاز کرده‌ایم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۴۰۰ پروژه برای هلدینگ پتروپالایش اصفهان تعریف و آغاز به کار کرده‌ایم، گفت: تعداد پروژه‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان به اندازه تمام پروژه‌های فعال در صنعت نفت کشور است.

قدیری با اشاره به راه‌اندازی شرکت راهبر ترابر انرژی تصریح کرد: توزیع سوخت در سطح کشور در هر فصلی از سال امری الزامی است، برای این امر ما این مجموعه را برای از بین بردن همه دغدغه ها در زمینه توزیع سوخت و انواع فرآورده‌های نفتی راه اندازی کرده‌ایم.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 863772 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟