۹۰ درصد تجهیزات مورد استفاده در اورهال هلدینگ پتروپالایش اصفهان تولید داخل بود

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهدی نجمی با بیان اینکه اورهال باید در بازه زمانی مشخص روی تجهیزات و واحدها انجام شود، اظهار داشت: هدف از اجرای تعمیرات اساسی حفظ قابلیت اطمینان تجهیزات و حفظ اطمینان به کارایی تجهیزات در سرویس و خط تولید است.

وی ادامه داد: هر تجهیزی برای پاسخگویی به وظایفش یکسری استانداردها دارد و برای حفظ شرایط مطلوب باید تعمیرات اساسی در بازه‌های زمانی مشخص انجام شود.

رئیس برنامه‌ریزی، کنترل و تعمیرات هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه برای انجام تعمیرات اساسی باید برنامه‌ریزی اساسی انجام شود، تصریح کرد: در ابتدا تامین لیست مواد اولیه مورد نیاز، پیش سازی و آماده سازی تجهیزات برای اورهال و ایجاد فهرست کارهایی که باید انجام شود، از مباحث مهم است.

وی گفت: برآورد و تامین نیروهای متخصص انسانی برای اورهال نیز امری ضروری است و به جز نیروهای رسمی نیروهای جذبی را نیز داریم که این نیرو از سراسر کشور تامین می‌شود.

نجمی با اشاره به اینکه آموزش عملی حین کار نیز برای افرادی که اورهال مورد استفاده قرار می گیرند در دستور کار است، ابراز داشت: باید توجه داشت که این نیروها در اورهال‌های بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وجود ۳۷ واحد عملیاتی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان

وی با اشاره به وجود ۳۷ واحد عملیاتی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: البته این تعداد به جز واحدهای جدیدی است که تازه توسط شرکت‌های زیر مجموعه در دست بهره برداری است.

رئیس برنامه‌ریزی، کنترل و تعمیرات هلدینگ پتروپالایش اصفهان در ادامه با بیان اینکه هر یک از واحدها بین سه تا چهار سال یکبار باید اورهال شوند، ابراز داشت: برای این تعمیرات تخصص‌های مختلف مانند برق صنعتی، ابزار دقیق، ماشین آلات دوار، مکانیک، ایمنی، IT و غیره نیاز داریم که در نوع خود قابل توجه است.

وی با بیان اینکه برای واحدهای کاتالیستی هر سه سال یکبار و برای واحدهای غیرکاتالیستی هر چهار سال یکبار اورهال انجام می‌شود، افزود: باید توجه داشت که تعمیرات اساسی  واحدهای تقطیر، ‌گاز مایع و کاهش گرانروی شماره ۲ پالایشگاه اصفهان در این دوره انجام شد که باتوجه به حجم گسترده کارها ۳۰ روزه برنامه ریزی شد که با تمهیدات اندیشیده شده زمان به ۲۰ روز کاهش یافت.

نجمی ادامه داد: در این دوره از اورهال به صورت میانگین ۱۰ میلیون دلار برای کشور ارزش افزوده ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه شرایط آب وهوایی اصفهان به گونه‌ای است که بهترین فصل برای انجام اورهال پاییز و بهار است، گفت: در پاییز مهر و آبان و در بهار اردیبهشت برای این امر پیش بینی میشود از سویی نیز برنامه ریزی به صورتی است که در زمان مسافرتها اورهال را انجام ندهیم.

رئیس برنامه‌ریزی، کنترل و تعمیرات هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه ایمنی و رفع ایراد از تجهیزاتی که مورداستفاده قرار میگیرد در اورهال مورد تاکید است، ابراز داشت: برای تامین تجهیزات نیز باید توجه داشت که عمده قطعات تولید داخل بوده و حدود ۹۰ درصد قطعات بومی سازی شده است.

وی گفت: نقش شرکت‌های دانش بنیان بسیار خوب بوده و ما را به خارج از کشور بی نیاز کرده اند.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 848814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟