راه‌اندازی کلینیک حقوقی برای افراد بی‌بضاعت در اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل،  آفاقی در جلسه هماهنگی با روسای دانشگاه‌های استان به منظور ایجاد کلینیک حقوقی و مراکز معاضدت و مشاوره به شهروندان به ویژه افراد بی‌بضاعت، این اقدام را در راستای گسترش عدل دانست و اظهار داشت: کلینیک‌های حقوقی علاوه بر ارائه خدمات به خود دانشگاهیان و دانشجویان می‌تواند موجب پیوند دانشگاه و جامعه و کمک در تامین عدالت باشد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از افراد آسیب‌پذیر جامعه، اظهار امیدواری کرد: کلینیک‌های حقوقی با ارائه خدمات رایگان به محرومین و افراد بی‌بضاعت بتواند در گسترش عدل و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

 آفاقی همچنین برکات وجود کلینیک‌های حقوقی در جهت افزایش دانش حقوقی دانشجویان رشته حقوق و کسب تجربه عملی برای آنان را برشمرده، ادامه داد: تقویت حس تعهد و مسئولیت‌پذیری و پرورش روحیه نوع دوستی و مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه می‌تواند از جمله دستاورد‌های کلینیک‌های حقوقی و مراکز معاضدت دانشگاه‌ها باشد.

گفتنی است،  برابر برنامه‌ریزی به عمل آمده مقرر شده است تا پایان سال این مراکز در دانشگاه‌های محقق اردبیلی، آزاد اسلامی و پیام نور راه‌اندازی شده، در ضمن ارائه خدمات به دانشگاهیان و دانشجویان، عموم مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر و بی‌بضاعت را نیز تحت پوشش قرار دهد.

 

کدخبر: 863101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟