مذاکره با سازمان هواپیمایی برای صدور مجوز صادرات تولیدات آبزیان لرستان

به گزارش رکنا از لرستان ؛ فرهاد زیویار در دیدار با کشاورزان و نمایندگان صنوف مرتبط با کشاورزی و دامپروری شهرستان پلدختر که ۳۰ دی‌ماه صورت گرفت، اظهار کرد: استان در زمینه کشاورزی حرف برای گفتن دارد در برخی از اقلام رتبه‌های اول را در کشور به‌دست آورده است.

وی تصریح کرد: انجیر منطقه زیودار قابل مقایسه با هیچ محصولی در این زمینه در کشور نیست و در برخی از محصولات بعد از استان‌های ساحل مقام اول را در کشور به دست آورده است.

زیویار خاطرنشان کرد: برخی از حبوبات مانند نخود نیز در همین رده قرار دارد ولی علی‌رغم اینکه استان دارای این ظرفیت‌ها است اما در برخی موضوعات در مضیقه شدید قرار دارد.

استاندار لرستان اضافه کرد: علی‌رغم وجود ده‌ها مترمکعب روان‌آب در استان ذخیره‌سازی آب در حد یک‌دهم این ظرفیت خدادادی است.

زیویار بیان کرد: در سفر ریاست جمهور به لرستان یکی از سدهای استان که می‌تواند تامین کننده آب ۵۰ هزار هکتار زمین باشد مورد عنایت رئیس جمهور قرار گرفت و در زمره مصوبات سفر گذشته بود.

وی ادامه داد: مصوبه و تصویب یک موضوع در دولت خوان‌های بعدی را نیز برای خود لازم دارد علی‌رغم اینکه اعتبار برای این موضوع اختصاص داده شده ولی سرعت پیشرفت این پروژه در حد مورد نظر مردم نیست.

استاندار لرستان با بیان اینکه این پروژه می‌تواند تاثیر اساسی در رفع دل‌نگرانی مردم داشته باشد، افزود: در سال گذشته به خاطر رعایت نکردن الگوهای کشت در استان دچار مشکلاتی شدیم به نحوی که کشاورزان پایین دست در جنوب استان تقریبا چند ماه محصولات آنها مورد تهدید قرار گرفت اگر اقدام جهادی قدرت نمی‌گرفت خسارت جبران ناپذیری به آنها وارد می‌شد.

زیویار عنوان کرد: زمین‌های شیبدار نیز نیازمند توجه خاص است که می‌تواند از مهاجرت، بیکاری، حاشیه‌نشینی در شهرها و ... جلوگیری کند.

وی با اشاره به انجام مذاکره با سازمان هواپیمایی کشور به منظور صدور مجوز صادرات محصولات آبزیان استان، اضافه کرد: در خصوص صدور این مجوز موافقت‌های لازم را کسب کردیم اما برای اجرای آن نیاز به اعتبار داریم.

استاندار لرستان ادامه داد: در سفر امروز وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان پلدختر، قول مساعدت برای تامین این اعتبار را دادند.

زیویار همچنین به بازدیدهای وزیر جهاد کشاورزی از بخش‌های مختلف کشاورزی و دامداری شهرستان پلدختر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نظر وزیر جهاد کشاورزی برای حمایت و تخصیص اعتبار به ویژه در طرح‌های شیلات و آبخیزداری مساعد بود.

وی سفر وزیر جهادکشاورزی به استان و شهرستان پلدختر را گامی مثبت و تاثیر گذار در آینده کشاورزی و دامپروری لرستان برشمرد.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 863010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟