شورای آموزش و پرورش تجلی مشارکت سازنده مردم با نهاد تعلیم و تربیت است  / مدیر آموزش و پرورش  منطقه نظر کهریزی تشریح کرد

به گزارش رکنا از هشترود؛  زیداله رضایی در نشست برخط(آنلاین) با خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش( ۲۴ تا ۳۰ دی)، گفت: برای درک اهمیت عملکرد شوراهای آموزش و پرورش باید به رسالت خطیر تربیت نیروی انسانی اشاره کرد که هرچقدر آموزش و پرورش بهتر عمل کند و رویکردهای مناسب تری در امر آموزش اتخاذ شود به همان میزان، جامعه آینده از نیروی انسانی کارآمدتری برخوردار خواهد بود.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت نظرکهریزی افزود: نقش آفرینی شوراهای آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت و نظارت مردم را در امر تعلیم و تربیت تضمین ‌کند و حمایت‌های مجموعه‌های موثر در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش را سازماندهی کند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، شوراهای آموزش و پرورش برای تضمین مشارکت و نظارت مردم بر امرتعلیم و تربیت  تشکیل می‌شود و در روند فعالیت‌های آموزش و پرورش نقش تسهیل گری دارند. با بیان اینکه شعار امسال هفته شوراهای آموزش و پرورش، «شوراهای آموزش و پرورش، تجلی مشارکت همگانی در نظام تعلیم و تربیت» است، عناوین هر یک از روزهای این هفته را بیان کرد.

رضایی در ادامه  به عملکرد شورای آموزش و پرورش نظرکهریزی در یکسال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت  ۷ جلسه با حضور مسوولان و اعضای شورا با ۴۸ مصوبه تشکیل شد که ۴۶ مورد آن پیگیری و اجرا شد.

وی تصریح کرد: بیشتر مصوبه های شورا بر حسب ضرورت در بخش مسایل فرهنگی، پرورشی و آموزشی سپس در حوزه پیگیری طرح‌های عمرانی، جذب کمک خیران و سایر موارد است که با همکاری مردم و همراهی مسئولان اجرا می‌شود.

مدیر آموزش وپرورش نظر کهریزی در ادامه  به اهمیت همکاری خیران بزرگوار در ساخت و تامین ساز فضاهای آموزشی اشاره کرد ودر این رابطه گفت : در یکسال گذشته ۳ میلیارد تومان از طرف خیرین جذب شده است.

رئیس آموزش و پرورش نظرکهریزی با بیان این که جهت بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش نزدیک به ۱۰ برنامه در سطح منطقه اجرا می‌شود، گفت: برگزاری کارگروه تخصصی شورای آموزش و پرورش، تقدیر از خیرین فعال و مشارکت جو در حوزه مدرسه سازی و مدرسه یاری، برگزاری نشست تخصصی با خبرنگاران شهرستان بصورت مجازی، حضور اعضای شورای آموزش و پرورش و فرهنگیان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه دست سازه های دانش آموزی با محوریت هنرستان ها، تقدیر و تجلیل از دانش آموزان و معلمان برتر، تجلیل از مدیران مشارکت جو و مشارکت پذیر منتخب، برگزاری مسابقه توسعه فرهنگ شهرنشینی و شهروندی با همکاری شهرداری نظرکهریزی در هفته شوراهای آموزش و پرورش، برگزاری نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان و تجلیل از اعضای شورا از مهم ترین برنامه های مدیریت این منطقه جهت گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش است.

اسماعیل رحیمی / هشترود

کدخبر: 861184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟