فاکتورهای جعلی برای فرار از مالیات در قزوین

به گزارش رکنا از قزوین ، سرهنگ داود عبدالمالکی افزود: در راستای برخورد با مجرمان اقتصادی و مبارزه با عاملان فرار مالیاتی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان از اقدام یک شرکت صوری مبنی بر صدور و تهیه فاکتور جعلی برای شرکت های متعدد به منظور فرار مالیاتی مطلع، که بلافاصله رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قراردادند.

وی افزود: ماموران پس از نظارت دقیق،هوشمندانه و تحقیقات تکمیلی و با تعاملات صورت گرفته با سازمان امور مالیاتی دریافتند که شرکت مذکور با صدور فاکتورهای جعلی و فروش آن به 70 شرکت حقیقی و حقوقی اقدام به فرار مالیاتی کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه حسابرسی دقیق مالیاتی ازکلیه شرکت های مرتبط با این پرونده توسط اداره مالیات به عمل آمده، خاطرنشان کرد: با محاسبات صورت گرفته مشخص شد، فرار مالیاتی شرکت موصوف مبلغی بالغ بر 520 میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ عبدالمالکی با اشاره به اینکه دراین خصوص یک متهم، دستگیر و پس ازتشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست درصورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز در قالب جرایم اقتصادی، احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

منبع: روابط‌عمومی نیروی انتظامی

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 859861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟