۵۰ میلیارد تومان برای کارآفرینی و اشتغال زنان روستایی اختصاص یافت
به گزارش رکنا از لرستان؛ فریبا ولی‌پوری، در دومین جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه امور بانوان، اظهار داشت: در سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به استان لرستان تعداد ۹ مصوبه در حوزه امور بانوان و خانواده در مصوبات سفر گنجانده شده بود که از این تعداد سه مصوبه مربوط به حوزه آموزش و پرورش تعریف شده است.

وی با بیان اینکه موضوع کارآفرینی زنان روستایی و اشتغال آنها ۳ مصوبه دیگر حوزه امور بانوان و خانواده استانداری لرستان را به خود اختصاص داده که در این رابطه اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به این موضوع تعلق گرفت، تصریح کرد: به منظور تأمین اعتبار پیگیری‌های لازم از طریق دفتر امور بانوان ریاست جمهوری انجام شد و در نهایت مقرر گردید که این اعتبار از طریق وزارت جهاد کشاورزی تأمین و در اختیار استان قرار گیرد.

ولی‌پور ادامه داد: در بخش دیگری از مصوبات سفر موضوع اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات برای زوجین دهه ۶۰ در نظر گرفته شده بود که در همین راستا از تعداد سی و دو مورد افرادی که حائز شرایط بودند، تعداد ۲۳ نفر وام را دریافت و مابقی نیز دست صورت رفع مشکلات پرونده خود از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی حوزه بانوان استان از دیگر مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان لرستان در حوزه امور بانوان است، افزود: در همین رابطه اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان برای این مهم در نظر گرفته شده که از این مبلغ ۲ میلیارد تومان به زایشگاه شهرستان کوهدشت و سه میلیارد تومان دیگر نیز به پارک بانوان سلسله تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه همچنین اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان دیگر نیز جهت ساخت پارک بانوان در استان در نظر گرفته شده است، افزود: از این اعتبار سه میلیارد و پانصد میلیون تومان به پارک بانوان کوهدشت و یک میلیارد و پانصد میلیون تومان دیگر آن به شهرستان دورود اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان، گفت: با توجه به اعتبارات ذکر شده و اختصاص آنها به استان، تمامی ۹ مصوبه سفر رئیس جمهور به لرستان در حوزه امور بانوان با موفقیت پیگیری و اجرایی شده‌اند.

 

کدخبر: 859264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟