کارآفرینی فقط ایجاد شغل نیست / باید مرزها و استانداردها جا به جا شوند
حجم ویدیو: 89.88M | مدت زمان ویدیو: 00:06:42

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  علی خیرالدین ، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ، در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به اینکه چرا این معاونت برای آموزش و ترویج کارآفرینی، برای هر دانشگاه‌ ، 100 میلیون تومان هزینه می کند، در صورتی که در شرایط اقتصادی کنونی، مردم اصلا راغب به کار کردن در حوزه اقتصاد مولد نیستند و ترجیح می هند، در اقتصاد غیر مولد سرمایه گذاری کنند، گفت: این 100 میلیون، برای همه دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم در نظر گرفته شده است و این رقم برای دانشگاه های کوچک تر، حدود 50 میلیون است. این مبلغ برای برنامه است و برای هر دانشجو یک میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته می شود. 

وی در ادامه افزود: کارآفرینی به این معناست که استاندارد و بتواند مرز شکن باشد. در این طرح هدف ما این است که دانشجویان در این دوره ها کارآفرینی شرکت کنند. 

همچنین بهنام طالبی، سرپرست دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم در پاسخ به این سوال، گفت: وزارت علوم متولی ایجاد شغل نیست؛ ولی این رسالت را روی دوش خود احساس می کنیم که خروجی هایی که از نظام آموزش عالی خارج می شوند با دانش پایه کارآفرینی آشنا باشند.

 

کدخبر: 845437 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟