بررسی 4 طرح توسعه و بازسازی تاسیسات فاضلاب و آبرسانی در اصفهان از محل اعتبارات ماده 56

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مدیرعامل آبفای استان اصفهان در این نشست به اهمیت اجرای به موقع طرح های نیمه تمام عمرانی در بخش آب و فاضلاب در سطح استان پرداخت و اظهار داشت: براساس مصوبات سفر ریاست جمهور به استان اصفهان ،تامین مالی قسمتی ازپروژه های عمرانی نیمه تمام شرکت آب و فاضلاب از محل تسهیلات ماده 56و انعقاد تفاهم نامه با برخی از بانک ها،عملیاتی می شود .

حسین اکبریان با بیان اینکه پروژه هایی که به پیشرفت قابل قبول رسیده اند و با تخصیص این تسهیلات بخشی از آنهابه بهره برداری رسیده و مردم بتوانند از خدمات مد نظر برخوردار شوند، در اولویت استفاده از تسهیلات ماده 56 قرار گرفتند، اظهار داشت: مکاتبات مربوط به انعقاد تفاهمنامه به مبلغ 200 میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده 56 از بانک رفاه استان برای اجرای 4 پروژه آبفا در استان انجام شده است .

وی در خصوص اهمیت طرح هایی که قرار است از طریق تسهیلات بانک رفاه به مرحله بهره برداری برسند گفت: بازسازی و توسعه شبکه فاضلاب شاهین شهر، توسعه شبکه فاضلاب و ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهرضا، توسعه شبکه آب و فاضلاب خوانسار و نیز توسعه تصفیه خانه آب خوانسار از جمله طرح های اولویت دار آبفا در سطح استان هستند که به دلیل عدم منابع مالی کافی نیمه تمام مانده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به مسئولیت اجتماعی بانک ها در قبال آبادانی کشور تصریح کرد: آبادانی و موفقیت کشور در عرصه های گوناگون قطعا همکاری همه نهادها و دستگاه های خدمت رسان را می طلبد که در این میان بانک ها از این امر مستثنی نیستند و نهایت همکاری را با دستگاه های خدماتی در دستور کار قرار داده اند.

اکبریان با اشاره به اهمیت سواد آبی در جامعه افزود: بر این باور هستیم که سواد آبی باید میان مردم و مسئولان بیش از پیش افزایش یابد تا دسترسی همه به این ماده غیر قابل جایگزین که نقش موثری در آبادانی کشور دارد برای همیشه مهیا شود.

در ادامه این نشست مدیرکل شعب بانک رفاه استان اصفهان ابراز امیدواری نمود که بتوان از طریق انعقاد تفاهم نامه با آبفا، نهایت همکاری را برای اجرای طرح های نیمه تمام در استان در دستور کار قرار داد.

بهمن آرمان گفت: احتمالا در آینده مناقشات منطقه ای در دنیا بر سر برخورداری بهتر و بیشتر از منابع آبی است و برای حفظ و نگهداری منابع آبی آماده هرگونه همکاری با شرکت آبفای استان اصفهان هستیم.

وی افزود: بانک رفاه در استان آمادگی دارد در قالب تفاهم نامه همکاری با آبفای استان اصفهان پرداخت اعتبارات در قالب ماده 56 را در دستور کار قرار دهد.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 855009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟