انتخاب 160 صلح یار در یزد/ قبل از دادگاه به هیات های صلح مراجعه کنید

به گزارش رکنا از یزد؛ محمدرضا حداد در حاشیه نشست مشترک با اتاق اصناف استان یزد افزود: ازجمله راهبردهای تحقق این دو هدف مهم و اساسی، برطرف سازی چالش اطاله در فرایند رسیدگی با اهتمام به روش های میانجی گری و استفاده از ظرفیت های اجتماعی و نخبگانی به منظور توسعه روش های حل اختلافات جایگزین رسیدگی های قضایی است.

این مقام قضایی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن برنامه های تحولی قوه قضائیه، تصریح کرد: در راستای اجرای دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه مصوب 1398 و تشکیل ستاد صبر استان، در حال حاضر بالغ بر 160 نفر از افراد شاخص در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی از بین اقشار مختلف جامعه از جمله جامعه اصناف استان شناسایی و برای آنها ابلاغ صلح یاری صادر شده است.

وی ادامه داد: این افراد  بصورت منفرد و هیأتی اقدام به حل و فصل اختلافات از طریق مذاکره و گفتگو می کنند که شاخص ترین آنها هیأت های صلح ویژه اصناف هستند که بطور همزمان بعد از سفر ریاست قوه قضائیه در شهریور ماه سال جاری فعالیت خود را در مرکز استان آغاز کرده اند.

حداد اظهار داشت: شهروندانی که از واحدهای صنفی خدمات دریافت می کنند، درصورت وجود اختلاف حقوقی با واحدهای صنفی به شوراهای حل اختلاف ویژه اصناف و هیأت های صلح مراجعه کنند تا اختلافات قبل از ارجاع به دستگاه قضایی حل و فصل شود.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 853569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟