مقاوم سازی 60 درصد واحدهای روستایی فومن/فومن شهرستان برتر در اجرای طرح هادی روستایی

به گزارش رکنا از گیلان؛ حامد دائمی ظهر چهارشنبه در مراسم معارفه مدیر  بنیاد مسکن فومن اظهار کرد: امروزه یکی از راهبردهای مؤثر در توسعه همه جانبه پایدار نواحی روستایی، استفاده از مشارکت و توانمندی‌های دهیاران و روستاییان برای عمران و توسعه مناطق روستایی در همه ابعاد است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه با برنامه‌ریزی صحیح و همکاری دهیاری‌ها، می‌توان روند توسعه روستاها را در سطح شهرستان سرعت بخشید، افزود: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان دارای طرح هادی مصوب می‌باشند. 

وی به اجرای طرح هادی روستایی در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: این فعالیت‌ها با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات جهت بهبود شرایط زیست محیطی نقاط روستایی انجام می‌شود که خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان در این راستا موفق عمل کرده، به طوری که میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح استان ۵۲ درصد و در شهرستان ۵۴ درصد است که در این زمینه شهرستان فومن بالاتر از میانگین استانی قرار دارد.

دائمی به صدور سند مالکیت روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اشاره کرد و گفت: در ۸ ماهه نخست سال جاری شهرستان موفق به تحقق ۸۲ درصد سهمیه صدور سند روستایی و ۷۲ درصد صدور سند شهری شد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه، این نهاد در راستای بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی و ارائه تسهیلات در این زمینه اقدامات چشم گیری داشته است، ادامه داد: در شهرستان فومن ۶۰ درصد واحدهای روستایی مقاوم سازی شده است.

در ادامه این جلسه فرماندار فومن به فرهنگ مشارکت و همکاری مردم و دهیاری‌ها در اجرای پروژه‌های عمرانی با بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: این فرهنگ به خوبی در سطح استان نهادینه شده که موجب افزایش برنامه‌های توسعه محوری در سطح روستاها شده است.

فکور با بیان اینکه فرمانداری همواره تلاش کرده که با داشتن هم افزایی و تعامل ویژه با این نهاد انقلابی در راستای حل مشکلات روستاییان گام‌های موثرتری بردارند، تاکید کرد: دهیاران بهترین یاوران بنیاد مسکن در روستاها هستند و همواره باید در انجام کارهای اجرایی از تفکر و تجربه اهالی روستا و مشارکت مردمی استفاده کنند، چرا که مشارکت عمومی همه جانبه در عرصه سازندگی و آبادانی روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در پایان این جلسه از زحمات «محمد امین پور» قدردانی و «سید علی جعفرزاده» به عنوان مدیر بنیاد مسکن شهرستان فومن معرفی شد.

مرجان گودرزی /گیلان

کدخبر: 852911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟