آغاز طرح زمستانی پلیس گیلان / 65 تیم گشتی در محورهای مواصلاتی خدمت رسانی می کنند

به گزارش رکنا از گیلان؛ سردار عزیزاله ملکی در مراسم آغاز طرح زمستانی پلیس گیلان که با حضور جمعی از مسئولان استانی و انتظامی در ستاد  فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: طرح زمستانی پلیس گیلان از 23 آذرماه آغاز و تا 20 اسفندماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به حضور 65 تیم گشت پلیس به استعداد 298 نفر در طرح زمستانی پلیس گیلان، هدف از اجرای این طرح را تسهیل در عبور و مرور، کنترل ایمنی معابر به خصوص در زمان بارش برف، پیشگیری از انسداد مسیرها و مدیریت ترافیک و پایش تخلفات رانندگی به منظور کاهش جانباختگان تصادفات اعلام کرد.

سردار ملکی با تاکید بر حضور موثر دستگاه‌های متولی طرح زمستانی در محورهای کوهستانی به خصوص در سه گردنه برف‌گیر حیران، زندانه و الماس بیان داشت: مجموعه انتظامی در کنار سایر دستگاه‌های متولی این طرح در اجرای وظایف خود مصمم است.

وی با بیان اینکه در طرح زمستانی سال گذشته، 3.5 درصد افزایش تردد با ورود 2 میلیون و 700 هزار خودرو به سطح استان را شاهد بودیم گفت: هزار و 171 فقره تصادف در سال گذشته در استان به وقوع پیوست که در این حوادث هزار و 245 نفر از هموطنان مجروح و 127 نفر از آنها نیز جان باختند. 

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به تلاش متولیان حوزه ترافیکی، از کاهش یک درصدی کل تصادفات در استان نیز خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم از آغاز طرح زمستانی شاهد کاهش هرچه بیشتر جانباختگان حوادث جاده‌ای باشیم.

این مقام ارشد انتظامی به تعامل استان‌های همجوار با استان گیلان در اجرای هرچه بهتر این طرح نیز اشاره کرد و افزود: هزار و 697 گروه امدادی در قالب 15 ایستگاه ثابت و 147 ایستگاه سیار نیز برای خدمت‌رسانی به شهروندان تدارک دیده شده تا در زمینه جلوگیری از انسداد در محورهای مواصلاتی کوهستانی و اطلاع رسانی دقیق درباره مدیریت ترافیک راه‌ها موثر واقع شوند.

گفتنی است در اجرای طرح زمستانی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس و فوریت‌های پزشکی و امداد خودروی گیلان با پلیس همکاری و مشارکت دارند.

مرجان گودرزی /گیلان

کدخبر: 852636 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟