کمک ۱۵۴ میلیارد تومانی مردم قزوین به نیازمندان

به گزارش رکنا ازقزوین، همت امانی در تشریح اقدامات صورت گرفته بیان کرد: ماهیت کمیته امداد امام خمینی (ره) فعالیت مردمی است یعنی با الهام از تعالیم و آموزه های دینی و مذهبی کمک های مردمی را به دست مردم نیازمند می رسانیم.

وی ادامه داد: در واقع این نهاد پل ارتباطی میان مردم است چراکه دست گرم و محبت آمیز نیکوکاران را به دست نیازمندان گره می زند تا گام های نیکوکاری با خدمت بی منت و صادقانه به رفع فقر و محرومیت در جامعه کمک کند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: نیکوکاران و خیران طی هشت ماهه سال جاری بیش از ۱۵۴ میلیارد و ۶۶۴ میلیون تومان به محرومان و نیازمندان مساعدت کرده اند که از این رقم بیش از ۹۸ میلیارد تومان کمک غیرنقدی بوده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت بیش از ۹ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان صدقه در ۱۱۸ هزار و ۵۶۸ صندوق صدقات جمع آوری شده است که برای جمع آوری سریع تر و هزینه کرد سریع تر آن توصیه ما به عموم مردم نیکوکار استفاده از بسترهای مجازی به خصوص #۰۲۸*۸۸۷۷* است که به راحتی و بدون نیاز به اینترنت حتی با گوشی های ساده هم در دسترس است.

dsc_8747_2_-_copy

امانی افزود: از ۱۵۴ میلیارد و ۶۶۴ میلیون تومان مشارکت مردمی بیش از ۶۷ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان در ۱۷۶مرکز نیکوکاری جمع آوری شده است که این مراکز نیکوکاری توسط مردم اداره می شوند یعنی جمع اوری و هزینه کرد کمک ها توسط خود اعضای مراکز نیکوکاری صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز طی هشت ماهه سال جاری بیش از ۳۰ میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان کمک  توسط ۳۰ هزار و ۵۳۰ حامی به حساب یک هزار و ۲۷۵ فرزند یتیم و ۶ هزار و ۴۳۰ فرزند محسنین واریز و یا اهداء شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: طی هشت ماهه سال جاری بیش از در این مدت بیش از ۲۹ میلیارد تومان زکات، کفاره و فطریه جمع آوری شده است.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 851703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟