تسهیلات ازدواج تا ۱۵ روز پرداخت می شود

به گزارش رکنا از هشترود؛ حسین دهقان با اعلام این مطلب گفت: ۵۹ درصد جوانان استان موافق ازدواج هستند و ۳۵درصد مخالف ازدواج می باشند و ۵ درصد نیز نظری ندارند.

 

دهقان افزود:در مورد پایبندی به سنت های ازدواج هم طبق نظر سنجی که انجام شده است ۴۹درصد موافق هستند که مهریه و جهیزیه می تواند زندگی را محکم تر نماید.

این مسئول ورزش وجوانان استان تصریح کرد: اکثر موافقان این موضوع جوانانی هستند که فاقد مدارک دانشگاهی می باشند.

دهقان اظهار کرد:در بحث اشتغال و استقلال مالی دختران نیز ۷۰ درصد موافق هستند که این قضیه باعث بالا رفتن سن ازدواج می شود.و۲۴ درصد مخالف این موضوع هستند.واین در حالی است که برعکس موضوع قبلی در این مورد، آنهاییکه که مدرک دانشگاهی ویا بالاتر دارند اعتقاد شان این است که دخترانی که استقلال مالی دارند و شاغل می باشند سن ازدواج آنها بالا می باشد.

وی در مورد هزینه های بالای ازدواج نیز گفت: طبق نظر سنجی ۹۶ درصد اعلام کردند که هزینه های بالای ازدواج و مسائل اقتصادی در جامعه زیاد است و متاسفانه جوانان نمی توانند به راحتی ازدواج نمایند.

مدیر امور جوانان استان در ادامه به تشکیل کمیته سامان ازدواج در شهرستان ها، اشاره کرد وافزود:با تشکیل این کمیته در سطح استان وشهرستان ها انشالله دست در دست هم می دهیم ودر جهت حل مشکلات ازدواج جوانان گامهای مثبتی بر می داریم که اولین گام آن برای اولین بار سند جامع ساماندهی جوانان در سطح استان می باشد که تنطیم شده است و برشهای شهرستانی آن هم در اسرع وقت آماده می شود وبه شهرستانها ارسال خواهد شد که برای بهره برداری بهتر بتوان از این سند استفاده موثری کرد.

دهقان صحبت با ۱۵ مرکز مردم نهاد در مورد مسائل ازدواج و کمک از آنها برای برگزاری عقد و ازدواج را از دیگر کارهایی نام برد که می تواند در تشویق جوانان برای ازدواج موثر واقع شود. 

این مسئول اداره ورزش وجوانان استان در ادامه صحبت های خود  به  تسهیلات ازدواج نیز پرداخت و گفت: طبق دستور رئیس محترم جمهور ، تمام بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات باید در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند و در عرض ۱۵ روز تسهیلات ازدواج را برای زوجین حائز شرایط پرداخت نمایند.

دهقان در آخر از عموم مردم خواست که در ازدواج ها از ریخت وپاش واصراف حتما جلوگیری نمایند و راه را برای ازدواج آسان جوانان مهیا نمایندو در این راه سخت گیری نکنند.

 

اسماعیل رحیمی/ هشترود

کدخبر: 851688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟