ساماندهی مراکز پر خطر گلستان یک اولویت جدی است

به گزارش رکنا از گلستان ؛ محمدتقی محمدی  اظهار کرد: در سال‌های اخیر آفات و بیماری های جنگل ها و ذخیره گاه‌های گلستان افزایش یافته و در دو نقطه از جنگل های گلستان و جهان نما مطالعات مقابله ای انجام شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان افزود: برای پاکسازی این دو نقطه، پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید در برنامه های استانی گنجانده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه پدافند غیرعامل در توسعه زیرساخت راه ها، بیان کرد: برای محورهای مواصلاتی گلستان راه‌های جایگزین مشخص شده تا در مواقع ضرورت و بروز حادثه، تردد مختل نشود.

محمدی همچنین در خصوص نیروگاه های برق کوچک مقیاس گفت: توسعه این مراکز در دستورکار استان قرار داشته و هوشمندسازی، حفاظت فیزیکی و حراست پرسنل و طرح‌های مطالعاتی آن برای واحدهای قبلی هم انجام می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان درباره مراکز پرخطر استان هم گفت: ساماندهی این مناطق در دستور کار است و اگر امکان انتقال به بیرون از شهر داشته باشد، باید این عمل انجام شود، در صورت غیرقابل انتقال بودن نباید مرکز مسکونی اطراف آن شکل بگیرد و در گام بعدی الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل باید در این مراکز رعایت شود.

طبق گفته وی ۱۵۴ مرکز حساس و مهم و قابل حفاظت در استان وجود داشته، مراکز حیاتی نداریم، ۶ مرکز حساس و ۴۳ مرکز مهم داریم و بقیه قابل حفاظت هستند.

زواریی/گلستان

منبع : مهر

کدخبر: 837225 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟