جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست فرماندار هشترود برگزار شد

به گزارش رکنا وی ادامه داد: جا دارد  از تلاش دبیر جلسه وریاست اداره ورزش وجوانان که‌  در جهت امور ورزش وجوانان  فعالیت های شبانه روزی این عزیزان  که منجر به کسب مقام اول در سطح استان شده است را تبریک عرض نموده واز کارکنان  اداره تقدیر وتشکر بکنم.که با تلاش های خود در حوزه ورزش و  جوانان موفقیت های بزرگی را به دست آورده اند.وباعث افتخار برای شهرستان شده اند.

امینیان در ادامه تصریح کرد:آموزش وپرورش باید با بستر سازی مناسب در آموزش کودکان ونوجوانان وجوانان، آنها را ترغیب نماید که فعالیتهایی که  این آینده سازان  می کنند به صورت جمعی باشد نه فردی چون فرد گرایی به جایی نمی رسد.

فرماندار هشترود در ادامه از خود جوانان نیز خواست که با تشکیل گروه هایی هرچند کوچک در جهت رشد وتعالی خود گام بردارند ودر هر زمینه ای که علاقه مند هستند به صورت جمعی همکاری نمایند.چون با  این روش می توانند در  آینده حرفی برای گفتن داشته باشند.

نماینده عالی دولت در هشترود در ادامه به موضوع ازدواج جوانان پرداخت وگفت:متاسفانه در صد ازدواج در سالهای اخیر به شدت در شهرستان  کاهش یافته است ولی در مقابل پدیده طلاق که یک امر ناخوشایند است  افزایش چشمگیری  یافته است.

فرماندار هشترود در آخر به مقوله نشاط اجتماعی در جامعه پرداخت وافزود: مسئولان باید در برنامه هایی که برای اوقات فراغت دانش آموزان در نظر گرفته اند حتما باید نشاط وشادی را با برنامه ها عجین کنند واز خود دانش آموزان نیز نظر سنجی نمایند که   که از چه برنامه ای خوششان  می آیدتا نسبت به آن نظر برنامه ریزی کنند.

چون در این موقع است  که  دانش آموزان ترغیب وتشویق می  شوند از کلاسهای اوقات فراغت استفاده نمایند.

 امینیان تاکید کرد: دست اندرکاران وبرنامه ریزان برای اوقات فراغت حتما در  برنامه ها

شادی ونشاط را به نوعی جایگزین کنند وبرنامه ها همراه با شادی وشورو شعف باشد واز برگزاری کلاسها به  بصورت خشک وسرد اجتناب ورزند.

امینیان تاکید کرد:

اوقات فراغت باید باعث آرامش، سلامت روانی و اجتماعی افراد شود. ودانش آموزان در فضای شاد ومساعد بتوانند آموزشهای لازم را ببینند تا در اول مهر با روحیه عالی وبا شور وشوق  در کلاسهای درس حاضر شوند .

مشکل بیکاری جوانان باید حل شود تا جوانان به ازدواج رغبت داشته باشند

امین امینیان در مورد تشویق جوانان به ازدواج نیز گفت:اکثر جوانان نبود شغل را مانع ازدواج خود بیان می کنند وهمچنین

یکی دیگر از موانع ازدواج جوانان مسائل فرهنگی است خانواده‌ها حاضر نیستند از تجملات و اشرافی‌گری خود عبور کنند و خواهان مراسم مجلل، جهیزیه کامل و غیره هستند و از طرفی هم توقع دختر و پسرها هم بالا رفته است و می‌خواهند در ابتدای زندگی همه چیز داشته باشند.

تحصیل جوانان هم در ازدواج تاخیر ایجاد می کند و البته این تحصیل در اغلب موارد به بیکاری هم منجر می‌شود و این در حالیست که دخترانی که تحصیل‌کرده هستند حاضر نمی‌شوند با شخصی که دیپلم دارد ازدواج کنند بنابراین باید بپذیریم که مسائل اقتصادی مانع بزرگی برای ازدواج جوانان است و این تعارف ندارد. وباید در این مورد مسئولان ذیر بط اقدامات لازم را فراهم نمایند وراه را برای ازدواج آسان جوانان مهیا نمایند.تا انشالله در آینده شاهد افزایش ازدواج در کل جامعه باشیم.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟