نهضت جهادی توسعه فیبر نوری به گلستان رسید

به گزارش رکنا از گلستان؛ مدیر مخابرات منطقه گلستان از آغاز عملیات اجرایی 3 هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری در استان گلستان خبر داد و گفت: این عملیات طی2 مرحله در تمام شهرستان ها و 420 روستای استان به بهره‌برداری می‌رسد .

وی افزود: هدف از اجرای این پروژه تامین زیرساخت های ارتباطی پایدار، ایمن و یکپارچه، افزایش سرعت و کیفیت شبکه است.

وی افزود: 1600 کیلومتر شبکه فیبر نوری در 422 روستای گلستان تحت پوشش قرار گرفتند و 95درصد روستاییان این استان به اینترنت دسترسی دارند.

شهمرادی در پایان گفت: نهضت جهادی توسعه مخابرات در استان در قالب طرح «نجما» در تمامی پروژه های تعریف شده بویژه توسعه و ارائه فیبر نوری به شهروندان (FTTH) با جدیت و تلاش در حال اجرا و پیگیری است و امسال شاهد پیشرفت این طرحها و دسترسی مردم استان به سرویس های بهتر و با کیفیت تر خواهیم بود.

سفر یک روزه مدیرعامل و رییس هیات مدیره مخابرات به گلستان

 

صبح امروز شنبه، دکتر ابراهیم محمود زاده به همراه سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ، در جریان سفری یک روزه وارد گلستان  شدند.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: یکی از سیاست های آتی ما در شرکت مخابرات ایران این است که موانع مدیریتی و بوروکراسی غیر ضروری اداری در مناطق موفق مخابراتی کاهش یابد.

محمود زاده افزود: ضرورت و اهمیت توجه به توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول دیجیتال موجب شد نهضت جهادی توسعه فیبرنوری مخابرات ایران (نجما) در استان گلستان پیاده سازی شود.

وی ادامه داد: استعداد های نیروی انسانی در شرکت مخابرات ایران پراکنده است و ما به دنبال آن هستیم از همه این استعداد ها به طور کارامد استفاده شود و اینطور نباشد که این افراد و نظرات و تصمیماتشان نادیده گرفته شود.

 از دیگر مباحثی که محمود زاده در این نشست به آن اشاره کرد، تغییر تعرفه تلفن ثابت بود که اظهار داشت: نگهداری خطوط تلفن برای مخابرات هزینه دارد که این تعرفه نسبت به تورم تغییر چندانی نداشته و چرخ توسعه شرکت مخابرات ایران را کند کرده است.

 رئیس هییت مدیره شرکت مخابرات ایران در پایان این نشست افزود : هدف از اجرای طرح نجما استفاده حداکثری از همه توان و امکانات در سطح استان در قالب یک نهضت جهادی بوده تا توسعه فناوری با اولویت برای طراحی دارای توجیه اقتصادی و بیشترین جریان درآمدی و بهینه سازی لایه های مختلف شبکه در راستای ارتقای کیفیت خدمات و پشتیبانی مناسب افزایش سرعت و پهنای باند و رضایتمندی مشتریان بوده است .

کرامتی /گلستان 

کدخبر: 851407 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟