تبریز در انتظار افتتاح پردیس سینمایی 29 بهمن / هدف تمرکززدایی از مرکز شهر است

به گزارش رکنا؛ سیدمحمدحسین بلاغی با اعلام این خبر، افزود: همزمان با این افتتاح، پردیس سینمایی شهرستان مراغه نیز کلنگ زنی خواهد شد و در این راستا دو برابر شدن سرانه فضای سینمایی استان را خواهیم داشت. 

وی در رابطه با هزینه پردیس سینمایی ۲۹ بهمن، بیان کرد: تاکنون برای این مجموعه ۳۶ میلیارد تومان هزینه شده که ۸۰ درصد آن از منابع ملی و ۲۰ درصد آن از منابع استانی تأمین شده است.

وی عنوان کرد: برنامه تئاتری شو و پروژه سنگین رصد تاریخ شفاهی استان آذربایجان از دیگر برنامه های حوزه هنری است که برنامه رصد تاریخ شفاهی در ۶ محور انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جهاد پیشرفت، مقاومت، سلامت و امنیت و برنامه تئاتری شو برای دانش آموزان عزیز برگزار خواهد شد.

شروع تمرکززدایی سینمایی از مرکز شهر به سایر مناطق

وی در پایان، در پاسخ به سوالی مبنی بر تمرکززدایی سینماها از مرکز شهر به مناطق محروم، گفت: امروز تمامی سینماهای تبریز در یک کیلومتر مربع شهر مستقر شده است، و طرح‌هایی داریم که یکی از آن‌ها واگذاری به بخش خصوصی است . در همین راستا پردیس سینمایی ستاره باران به راه افتاده  و ۲ پروژه تبدیل سالن های همایش اردوگاه‌های الغدیر و کوثر به سینما در دست اقدام است که یکی در غرب تبریز و دیگری در شرق تبریز قرار دارد؛ بنابراین امیدواریم تا این تمرکز زدایی با افتتاح پردیس سینمایی ۲۹ بهمن به تدریج اتفاق بیفتد.

کدخبر: 851269 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟